جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

کارت سوخت حذف می‌شود

24 خرداد 1401
کارت سوخت حذف می‌شود

به گزارش بانک اول رئیس کمیسیون انرژی مجلس از احتمال سهمیه‌بندی همه حامل‌های انرژی با طرح «وان» و جایگزینی آن با طرح کارت سوخت خبر داد.

فریدون عباسی گفت: طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی با عنوان طرح وان مخفف واحد انرژی، را مجموعه‌ای از صاحبنظران در بخش انرژی ارائه کردند و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: برای رسیدن به مصرف بهینه به جای آنکه صرفا بنزین سهمیه‌بندی شود باید اقدام به سهمیه بندی همه حامل‌های انرژی شامل برق، آب، گاز، بنزین، گازوئیل، نفت سفید کرد؛ لذا برای تحقق این ایده، طرحی جامع با عنوان طرح وان آماده شده، اما هنوز به مرحله اعلام وصول نرسیده است.

عباسی با بیان اینکه براساس این طرح به هر فرد، مقداری وان داده می‌شود، تصریح کرد: در واقع یارانه‌ای که دولت می‌خواهد به هر فرد دهد به شکل وان خواهد بود.

وی ادامه داد: اشکالات طرح اولیه مشخص شده و پس از بررسی در کمیسیون به شکل لایحه یا مستقیم اعلام وصول می‌شود و یا مجلس به دولت آن را ارائه می کند تا از دولت به مجلس ارسال و در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون انرژی در پاسخ به این سوال که آیا خبر اختصاص ماهانه 50 وان به هر فرد صحت دارد، افزود: این طرح در صورت اجرا و تصویب اجرا می شود و مراحل آزمایشی تا تکمیل فرایند طرح نباید خدشه ایی به جامعه ایجاد کند و هنوز سهمیه هر فرد برای هر حامل انرژی مشخص نیست و عدد 50 وان بعنوان مثال فرضی بوده نه اینکه به شخصی این میزان تعلق خواهد گرفت.

عباسی در پایان گفت: اینکه چه میزان به هرفرد تعلق می گیرد باید بررسی شود چرا که بطور نمونه میزان سوخت یک خودروی شخصی و جمعی متفاوت است و باید تعریف درستی مطرح شود./تسنیم

اخبار مرتبط
بررسی مشخصات فنی بررسی سایپا کوییک متقاضیان ثبت نام کوییک GX-L و GXR-L باید کل مبلغ یعنی حوالی ۳۷۹ میلیون تومان را یکجا پرداخت کنند. موعد تحویل سایپا برای کوییک نیز ۹۰ روزه است. اما شاهین و ساینا در قالب طرح پیش فروش سایپا عرضه شدند که متقاضیان باید حدود نصف مبلغ را پرداخت کنند و مابقی را طبق قیمت روز کارخانه سایپا در موعد تحویل بپردازند.
شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه و یا عدم حائز شرایط بودن متقاضی، ثبت نام ایشان از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهدشد.
رئیس مرکز شماره گذاری راهور همچنین درباره ادعای برخی فروشندگان خودرو مبنی بر تمدید سالیانه خودروهای گذرموقت گفت: مردم فریب چنین ادعایی را نخورند زیرا هیچ مجوز یکساله و یا به صورت تمام وقت برای تردد خودروهای گذرموقت در مناطق غیرتجاری وجود ندارد.
پلیس راهور فراجا برای سال ۱۴۰۳، قوانین جدیدی را برای صدور گواهینامه رانندگی اعلام کرده است. این قوانین محدودیت‌های بیشتری را برای رانندگان جدید ایجاد می‌کند. همچنین بازه سنی مورد نیاز برای دریافت گواهینامه پایه یک افزایش یافته است. خوشبختانه همچنان عدم نیاز به کارت پایان خدمت برای دریافت گواهینامه آقایان پابرجاست؛ موضوعی که در گذشته یکی از چالش‌های دریافت گواهینامه رانندگی محسوب می‌شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین منصوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام وان ینی چی میشه بیشتر توضیح بدید

فرشید آقایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

درود،،تشکر بابت طرح (وان) اگر مسئولان و نمایندگان لایحه حذف ارز۴۲۰۰تومانی را برای کلیه کالاهای اساسی و مصرفی در کلیه مشاغل و صنوف حذف کنند، دیگه نیازی نیست که یکبار به مردم بگن جهت دریافت کارت سوخت و حال برای حذف کارت و اینکه چرا باید تمام کارهایی که میخواهد انجام شود ضرر آن از جیب و وقت مردم گرفته شود!!! ضمنا با توجه به اینکه هر ساله حقوق کارکنان و بازنشستگان افزایش میآید چرا یارانه آنان قطع نمیشود؟ و به یارانه دهک و اقشار دیگر جامعه افزایش نمیدهید؟ چرا باید اینقدر فاصله طبقاتی در جامعه وجود دارد؟ بازنگری در قانون یارانه البته قانونی که ضمانت اجرایی کامل و بدون تبصره در آن باشد. یارانه حاملهای انرژی دوباره به صندوق دولت باز گردانده میشود،از دولت به مردم، از مردم به دولت، دولت یارانه میدهد و بعد از گردش چند روزه دوباره میاد در حساب دولت! مسئولان محترم اجرایی دولت: از اقتصاد مریض ایران چه انتظاری دارید؟ و مردم چگونه در تورم ۱۰۰درصدی زندگی کنند؟ با توجه به شرایط کرونایی الان، و قبل از کرونا و بعد از کرونا... آیا مسئولین که تکلیف و وظیفه خدمت کردن به مردم را دارند از خودشان راضی هستند،در مقابل پروردگارش، شهدا و وجدان خودش رو سفید هستند؟ والله که زنده ماندن مردم شاهکار است،،دولت مردان ،مسئولان،خدوم مردم، لطفا به خودتان بیایید وبه وعده ها شعارها و در کل به اصول خود در قبال کل مردم تعهد و مسئول هستید و خواهشا انجام بدید.بخدا،، بعدا باید جواب بدهید. آرزو میکنم مسئولان خودشان را حرکت بدهند جهت آبادانی مملکت کاری نکنند که باعث غضب خداوند قرار بگیرند و خداوند طوری آنان را از حرکت نگه داره که آرزوی هزاربار مرگ را برای خودشان بخواهند. خداوندا به مسئولین و دولت مردان نیرویی عطا کن جهت خدمت به خلق الله و عمران کشور، آرزوی سلامتی برای امام خامنه و همه مردم جهان علی الخصوص هموطنان عزیزم. و از بین رفتن کرونا و سلامتی و عافیت مردم و کودکان معصوم جهان. خدانگهدار ۰۴_۰۸_۱۳۹۹

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها