ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

آزمایش کرونا در خانه؛ اگر بوی ۴ چیز را احساس نمی‎کنید احتمالا کرونا گرفته اید

24 خرداد 1401
آزمایش کرونا در خانه؛ اگر بوی ۴ چیز را احساس نمی‎کنید احتمالا کرونا گرفته اید

به گزارش بانک اول براساس جدیدترین بررسی‌های پزشکی، از دست دادن توانایی استشمام ۴ بو نشان دهنده ابتلا به بیماری «کرونا» است.

بر اساس نوشته ی مجله پزشکی «PLOS Medicine»، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که از دست دادن توانایی استشمام بوی ۴ مورد سیر، پیاز، قهوه و عطر می‌تواند، نشان دهنده ابتلا به کرونا باشد.

 

مطالعه مذکور که توسط یک تیم تحقیقاتی با حضور ۵۹۰ شرکت کننده به صورت آنلاین انجام شد، تاکید دارد «افرادی که متوجه کاهش توانایی بوییدن سیر، پیاز، قهوه و عطر می‌شوند، باید به قرنطینه بروند و آزمایش کرونا بدهند.»

 

بررسی مذکور نشان داد که ۷۷.۶ درصد از افراد شرکت کننده که حس بویایی و چشایی خود را از دست داده بودند، آنتی بادی داشتند و ۸.۳۹ درصد این افراد سرفه و تب نداشتند.

 

آزمایش کرونای افرادی که حس بویایی خود را از دست داده بودند، ۲ برابر بیشتر از افرادی که حس چشایی خود را از دست داده بودند، مثبت می‌شد.

 

یافته‌های تحقیق مذکور ضمن معرفی از دست دادن توانایی بویایی به عنوان علامت بسیار خاص ابتلا به کرونا، تاکید دارد، افراد مواجه با این مشکل باید دست به خود قرنطینگی و آزمایش کرونا بزنند.

اخبار مرتبط
، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:
. غذاهای لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نه تنها منبع غنی کلسیم تقویت کننده استخوان هستند، بلکه پروتئین مورد نیاز بدن را نیز فراهم می‌کنند. اما آیا همه منابع کلسیم در فراورده‌های لبنی خلاصه می‌شود؟
، ۸ نوع سبزی مفید برای حال دیابتی‌های نوع دو شامل موارد زیر است:
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها