دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

شرکتی که چک‌برگشتی را رفع سوء‎اثر می‌کند!

24 خرداد 1401
شرکتی که چک‌برگشتی را رفع سوء‎اثر می‌کند!

 به گزارش بانک اول ، رفع سوء اثر چک های برگشتی همواره جزء دغدغه های بسیاری از مشتریان و بازاریان است.
مشتریانی که به دلایل کمبود نقدینگی چک برگشتی دارند و برای استفاده از خدمات بانکی نظیر تسهیلات و دسته چک جدید باید الزاما رفع سوء اثر چک کنند.
در تازه ترین این موارد یکی از شرکت ها در آگهی خود ادعا می کند که می تواند چک های برگشتی با وجود گذشت سه سال را رفع سوء اثر کند.
در این آگهی آمده است مشتریانی که از تاریخ چک برگشتی آنها حداقل سه سال گذشته باشد و تعداد اش نیز از ۵ نفر کمتر باشد می توانند با پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای هر فقره چک رفع سوء اثر کنند.
جالب اینکه در این آگهی آمده است اگر چک فوق بابت ضمانت بانکی هم باشد این شرکت می‌تواند رفع سوء اثر چک کنند!
در صورتیکه چک برگشتی مبلغی بالای 5 میلیون تومان داشته باشد کارمزد رفع سوء اثر آن هفت و نیم درصد خواهد بود!
به عنوان مثال اگر یک چک به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برگشت شده باشد و بیش از سه سال پس از تاریخ آن گذشته باشد شرکت فوق می‌تواند با دریافت مبلغ ۷۵۰ هزار تومان این چک که برگشتی را رفع سوء اثر کند و از سامانه بانک مرکزی حذف کند!
به نوشته اخبار بانک، متاسفانه وجود شرکت های این چنینی در سایه نبود نظارت کافی افزایش پیدا کرده است. خوب است مشتریانی که دارای چک برگشتی هستند بدانند که پیش از مراجعه به این شرکتها با بانک مشاوره داشته باشند چون بسیاری از این شرکت‌ها از اقدامات قانونی استفاده کرده که مشتریان از آن آگاهی ندارند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی جهانگرد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرابعدازگذشت یکماه ازرفع سواثرشدن ۴فقره ازچکهایم هنوز از سیستم پاک یاحذف نشدن نوع رفع سواثرتحویل لاشه چک تراخدابه دادم برسید بدبخت شدم

hamid rezanejad
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام منظورتون اینه که مواردی که این شرکت ها اعلام مینمایند صحیح است فقط ممکن است مبلغش را زیادتر دریافت کنند؟ من تعداد چک های برگشتیم حدودا 40 فقره است ولی آخرینش مربوط به سال 89-90 و مبلغ انها هم بجزء 2-3 تا که حدودا 10 میلیون, بیشترینش زیر 2 میلیون تومان لطفا جهت سوءاثر راهنمایی کنید. لازم به ذکر است به دلیل اینکه نمیخواستم دیگه دسته چک بگیرم و به دلیل خیانت کردن یکی از کارمند هام و در حالت عصبانیت بودنم که اون موقع با توجه به تسویه حساب برخی از آنها , تقریبا نصفشونو آتیش زدم و چون از طرف خودم خرج نشده بود تقریبا هیچ یک از طرف ها رو هم نمیشناسم و نمیدونم چکار کنم. خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی فرمایید.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات