ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار جدی بانک مرکزی به نهادهای پولی غیرمجاز

24 خرداد 1401
هشدار جدی بانک مرکزی به نهادهای پولی غیرمجاز

به گزارش بانک اول، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: هرگونه استفاده از عنوان موسسه اعتباری، تعاونی اعتباری، شرکت واسپاری (لیزینگ)، شرکت صرافی و صندوق قرض الحسنه در تابلو، سربرگ، مکاتبات و ... یا اشتغال به این امور بدون داشتن مجوز از بانک مرکزی ممنوع است.

فهرست نهادهای پولی مجاز در زیرمنوی نظارت بانکی سایت بانک مرکزی قرار دارد. این فهرست به صورت مرتب در حال به روزرسانی است و هموطنان عزیز برای اطلاع از نام و مشخصات بانک ها و نهادهای پولی مجاز و آخرین تغییرات در این حوزه، صرفا به وب سایت بانک مرکزی مراجعه کنند.

رسانه های محترم نیز در انتشار اخبار و گزارش های خود قید «مجاز» یا «غیرمجاز» بودن بانک ها و نهادهای پولی را مدنظر قرار دهند.

اخبار مرتبط
بر اساس اعلام برخی فعالان اقتصادی، در روزهای اخیر موضوع صدور کد هشت رقمی ثبت سفارش از سوی سامانه جامع تجارت با اختلاف مواجه شده است. این موضوع از سوی صاحبان کالا به دستگاههای متولی منتقل شده و پیگیری ها برای رفع این اختلال ادامه دارد.
طبق آنچه قانون ما را مکلف کرده، ۹۰ درصد سوخت‌گیری در حوزه بنزین و ۹۵ درصد در حوزه نفت‌گاز، باید از کارت سوخت شخصی باشد و به همین دلیل به این سمت حرکت کرده‌ایم و در خردادماه کاملا عملیاتی می‌شود.
عقد مضاربه چیست. عقد مضاربه یکی از انواع عقود اسلامی است که یک طرف آن «رب المال» و طرف دیگر «مضارب» نامیده می‌شود. مطابق با عقد مضاربه، رب المال سرمایه‌ای را به مضارب می‌دهد تا با آن اقدام به کار یا تجارت کند. سود ناشی از کار مضارب بر اساس آنچه از پیش معین‌شده است میان رب المال و مضارب تقسیم می‌شود.
سربازان متاهل که خدمت سربازی خود را در مناطق عملیاتی می‌گذارند، در فروردین ۱۴۰۳ حداقل معادل ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان حقوق دریافت کردند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها