پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

کارت ملی هوشمند سرانجام وارد مدار مصرف شد!

24 خرداد 1401
کارت ملی هوشمند سرانجام وارد مدار مصرف شد!

به گزارش بانک اول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برای اینکه از کارت ملی هوشمند، استفاده هوشمند شود، باید کاربردهای آن را ترویج کرد و به دلیل عدم فراگیری کارت هوشمند بین همه، تا به‌حال دستگاه‌های مختلف سراغ استفاده‌ کاربردی از کارت ملی هوشمند نرفته‌اند.

آذری‌جهرمی افزود: با توجه به فراگیری مطلوب، از پست‌بانک خواسته بودم که کارت‌خوان‌های کارت ملی هوشمند را در تمام شعبه‌ها نصب کند تا برای افتتاح حساب و وصول چک، دیگر نیازی به کپی گرفتن از کارت و تشخیص هویت توسط مسوول باجه نباشد و جعل و پولشویی دشوارتر از قبل شده و از فساد پیشگیری شود.

او گفت: دیروز این اتفاق مهم در پست‌بانک عملیاتی شد و  اولین کاربری صحیح و فراگیر کارت ملی هوشمند در دولت الکترونیکی را با حضور ویدئوکنفرانسی در جمع مدیران پست بانک رونمایی کردیم. به زودی این کار در همه دستگاه‌ها فراگیر خواهد شد.

همچنین امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این مراسم با تاکید بر اینکه رابطه بانک‌ها و فناوری اطلاعات یک ارتباط دوسویه است، گفت: «بانک‌ها از یکسو از فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند تا خدمات مالی بهتری به شهروندان ارائه دهند و ابزارهایی مانند کیف پول الکترونیکی و احراز هویت و حتی ابزارهای مرتبط با شفافیت مالی در این دسته قرار دارند و از سوی دیگر بانک‌ها با حمایت از صندوق‌های جسورانه به توسعه تکنولوژی فناوری اطلاعات کمک می‌کنند.»

وی با اشاره به اینکه هشت سال پیش میزان دسترسی به فناوری اطلاعات در کشور ۲۲ درصد بوده و امروز با استراتژی‌های وزارت ارتباطات ۸۱ درصد مردم حداقل هفته‌ای یک‌بار از اینترنت استفاده می‌کنند، اظهار کرد: درحال‌حاضر سطح پوشش در کشور به ۹۴ درصد رسیده است.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها