ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

اصلاح قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت

24 خرداد 1401
اصلاح قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت

به گزارش بانک اول، مصطفی سالاری در نشست امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر در خصوص اصلاح قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان در مشاغل سخت گفت: پیشنهادی را برای اصلاح این قانون برای بازنشستگانی که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار بودند با نظر کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور تنظیم کردیم که مورد موافقت هیأت مدیره قرار گرفت و پس از آن به هیأت امنا ارسال شد.


وی گفت: با موافقت هیأت امنای تأمین اجتماعی طی چند روز آینده مصوبه به دست ما می‌رسد و آن را برای بازنشستگان اجرایی خواهیم کرد به طوری که حقوق این افراد از این پس بر اساس این اصلاحیه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین در پاسخ به سوال دیگر درباره کاهش مراجعات با اجرای طرح 3070 گفت: از خرداد ماه که بخش قابل تو جهی از خدمات تأمین اجتماعی مانند تمدید دفترچه بیمه به صورت غیرحضوری شد تا امروز 50 میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین با اجرایی شدن هفت طرح 3070 که از چند هفته گذشته اجرایی شد نزدیک به 10 میلیون مراجعه به شعب کاهش پیدا کرد و با اجرای طرح امروز تعداد مراجعین 12 میلیون کاهش پیدا خواهد کرد.


سالاری گفت: سالانه برای دریافت هدیه ازدواج 120 هزار مراجعه انجام می‌شد و همچنین بیش از 4 میلیون بار مراجعه برای دختران بالای 18 سال صورت می‌گرفت که تمامی این مراجعات با غیر حضوری شدن این طرح‌ها کاهش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تقدیم لایحه پیشنهادی به دولت با عنوان تعیین سقف ۵ سال در قراردادهای موقت کار خبر داد و گفت: با تصویب این پیشنهاد قرارداد همه کارگران چه در کارهای با ماهیت مستمر چه در کارهای با ماهیت غیرمستمر بعد از ۵ سال باید دائمی شود.
اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.
لطفی در ادامه در توضیح پیشنهاد خود در این باره گفت: طبق پیشنهاد مذکور از جدول ۹ لایحه بودجه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسر شده و به جدول ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور اضافه می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که نظام بانکی کشور تا چه اندازه با طراحی الگوی توسعه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هماهنگی دارد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور تفاوت نسبتاً زیادی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد. بانک مرکزی از اول متعهد نبود به اینکه بانکدار اسلامی را دنبال کند اما الان در قانون جدید بانک مرکزی مهم ترین تکلیف این قانون، اجرای بانکداری اسلامی است و تحقق این مهم نیازمند تحول و تغییرات جدی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها