پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

کمک معیشتی 100 هزار تومانی کرونا به یارانه های قبلی اضافه می شود + جزئیات

24 خرداد 1401
 کمک معیشتی 100 هزار تومانی کرونا به یارانه های قبلی اضافه می شود + جزئیات

به گزارش بانک اول یکی از سوالاتی که درخصوص بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی توسط افراد مطرح می‌شود این است که این مبلغ جدا از یارانه معیشتی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود یا با یارانه معیشتی ادغام شده است؟

 

توضیحات مهم درباره کمک معیشتی 100 هزار تومانی

به همین منظور حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این باره، گفت: بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی که به ازای هر یک از اعضای خانواده قرار است به حساب سرپرستان خانوار واریز شود جدا از یارانه معیشتی (یارانه بنزین) است.

 

مدت پرداخت یارانه 100 هزار تومانی کرونا

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این بسته معیشتی در ۴ ماه به ازای هریک از اعضای خانواده، ۱۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار قرار است واریز می‌شود.

 

برای چه کسانی یارانه معیشتی 100 هزار تومانی واریز می شود ؟

گفتنی است؛ مشمولان این بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی، یارانه معیشتی بگیرانی است که شغل ثابت و درآمد ثابت ندارند. کارگران ساختمانی، رانندگان و... هریک از افرادی که یارانه معیشتی را ماهانه دریافت می‌کنند و شغل و درآمد ثابت هم ندارند مشمول این تسهیلات هستند.

به گفته وزارت رفاه، ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند و شغل و درآمد ثابت ندارند، مشمول دریافت این بسته هستند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از شناسایی آن‌ها، لیست این افراد را به سازمان برنامه و بودجه برای واریز ارسال می‌کند.

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حمیدرضا اقایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام خواستم بدونم ایا کسانی که هر دو نوبت وام دریافت کرده اند این صدهزارتومان به اونا هم داده میشه یا نه کسانی که وام گرفتن دیگه صد هزارتومان رو دریافت نمیکنن؟ من خودم یه کارگر فصلی هستم بیشترین مبلغی که تو کارتم بوده تا الان همین وام یک میلونی بوده ..نه بیمه ای نه اینده ای نه پشتوانه ای مستاجر با 3 تا بچه قد ونیم قد حتی موتور هم ندارم برای رفتن سر کار اینقد تو زندگی سختی کشیدم که حساب نداره .. الانم رفتم کافی نت و داشتم در مورد واریز یارانه پرس وجو میکردم که اومدم اینجا باور کنید اینقد استعداد داشتم در مدرسه در درس خوندن که حد نداشت اما بیشتر از سیکل نتونستم جلو برم (به دلیل اوضاع بد اقتصادی )به هر حال اگه کسی خبر داره لطفا پاسخ بده ..صاحبخونمون جوابمون کرده سر سیاه زمستون با این کرایه های بالا بیکاری بی پولی وخیلی بی های دیگه موندم سر وسر گردون اون یک میلیون رو دادم صاحبخونه بابت کرایه عقب افتاده الان هر جا میرم میگن ما خودمون بیکاریم نمیدونم چکار کنم بچه ها کفشاشون پاره شده لباساشون کهنه شده ومن هر شب که نا امید برمیگردم خونه از خجالت صبر میکنم تا اون بخوابن که اگه چیزی ازم خواستن قول بیخود ندم بهشون ..اینا درد دل بود نه به خاطر اینکه کسی کمکی بکنه فقط خواستم بگم مثل من هزار ها نفر دیگه هستن بلکه بدتر . فقر و نداری تو این جامعه گناهی نابخشودنیه هرکی نداشته باشه باید بره سرشو بذاره و بمیره...

مینیما رنجبد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام.میخام بدونم که این ۱۰۰ تومن به تزای هر نفره یا کلا ۱۰۰ تومن هر خانوار؟؟ما سه نفریم فقط ۱۰۰ تومن قبل از یارانه برامون واریز شده ؟؟واسه وام یه میلیونی هم ثبت نام کردیم واریز نشده نکنه اشتباه به جا یه تومنه ۱۰۰ تومن واسمون واریز شده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها