پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

اگر این هفت غذا را نخوررید مس بدنتان تامین نخواهد شد

24 خرداد 1401
اگر این هفت غذا را نخوررید مس بدنتان تامین نخواهد شد

به گزارش بانک اول یک رژیم غذایی خوب و مناسب باید تمام مواد مغذی بدن از جمله ویتامین ها و انواع مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را تامین کند. مس نیز یکی از مواد معدنی بسیار ضروری برای بدن بوده که تنها از تعداد معدودی از غذا ها به دست می آید.

هرچند بدن به میزان زیادی از مس برای کارکرد طبیعی خود نیاز ندارد اما وجود این ماده برای عملکرد بدن بسیار ضروری بوده و از آنجا که بدن انسان نمی تواند آن را تولید کند لازم است توسط رژیم غذایی هر فرد تامین شود.

هر فرد بزرگسال روزانه به 900 میکرو گرم مس نیاز دارد که این میزان در شرایط خاص مانند دوران بارداری و شیردهی به ترتیب به 1 و 1.3 میلی گرم می رسد.

بدن انسان برای تشکبل گلبوب های قرمز، استخوان، بافت همبند و برخی از انواع آنزیم ها به مس نیاز دارد. مس همچنین بر پردازش کلسترول، عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و رشد نوزان در رحم نقش دارد.

 

در ادامه هشت غذایی را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانند مس مورد نیاز بدن شما را تامین کنند.

1. صدف خوراکی

2. جگر

3. مکمل غذایی اسپرولینا

4. قارچ

5. تخمه و آجیل

6.سبزیجات پهن برگ مانند اسفناج

7. شکلات تلخ

اخبار مرتبط
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها