ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

چرا ایران درخواستی برای خرید واکسن کرونا فایزر ندارد؟

24 خرداد 1401
چرا ایران درخواستی برای خرید واکسن کرونا فایزر ندارد؟

 

به گزارش بانک اول،دکتر کیانوش جهانپور، درباره اظهارات رییس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اینکه "دو ایرلاین ایرانی آماده واردات هر نوع واکسنی از جمله فایزر هستند"، گفت: زنجیره سرد، فقط انتقال از مبدا به فرودگاه مقصد نیست بلکه زنجیره سرد کل مسیر تلقیح واکسن به گروه هدف تا یک شهر و روستای دورافتاده را شامل می شود.

وی با اشاره به زنجیره سرد منهای ۷۰ درجه مورد لزوم در واکسن کرونا فایزر، افزود: مشخص است که تزریق در فرودگاه و پای هواپیما انجام نمی شود و یک روز و یکساعت هم نیست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: زنجیره سرد مورد نیاز برای این واکسن باید برای همه روزهای ورود، توزیع و تلقیح رعایت شود و دمای منهای ۷۰ درجه سلسیوس، از منظر زنجیره سرد نگهداری و توزیع، یک ضعف فناوری است.

جهانپور تاکید کرد: قطعا واکسن های تایید شده با دمای نگهداری بالاتر و شرایط زنجیره سرد سهل‌تر و در دسترس، مزیت نسبی دارند.

اخبار مرتبط
با توجه به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری آزمون سراسری به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری به روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال ۱۴۰۳ موکول شد. جزئیات آزمون مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد.
پنجشنبه صبح مراسم تشییع در خراسان جنوبی برگزار می‌شود. مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله رئیسی پنجشنبه عصر در حرم امام رضا برگزار خواهد. به همین دلیل رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کلیه مدارس مراکز علمی آموزش و پرورش در خراسان رضوی تا پنج شنبه تعطیل است.
به‌دنبال شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و جمعی از همراهان وی، وضعیت اداره امور کشور در فقدان رئیس‌جمهور، زمینه‌ساز بروز سؤال‌هایی در افکارعمومی شده‌است؛ سؤال‌هایی که پاسخ بسیاری از آنها را باید در اصل 131قانون‌اساسی جست‌وجو کرد و در ادامه به بررسی برخی از این سؤال‌های پرتکرار می‌پردازیم.
قرار است تا ۵۰ روز دیگر رییس جمهور ایران معرفی شود و عده‌ای از رییس جمهور شدن یکی از کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۴ خبر می‌دهند. در این گزارش به معرفی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری که قبل از حادثه سقوط بالگرد و شهادت رییس جمهور از حضور آنها در انتخابات یاد می‌شد خواهیم پرداخت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها