جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

چه کسانی یارانه دو میلیونی می‌گیرند؟

24 خرداد 1401
چه کسانی یارانه دو میلیونی می‌گیرند؟

به گزارش بانک اول پیگیری‌ها از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که پرداخت کمک بلاعوض به بازنشستگان این سازمان در دستور کار است.

سازمان تامین اجتماعی به دنبال این است تا مطالبات خود را از دولت وصول و از این منابع یارانه دو میلیون تومانی را به بازنشستگان این سازمان پرداخت کند.

جزئیات دقیق این طرح هنوز مشخص نشده و فعلا سازمان تامین اجتماعی در حال رایزنی است تا احتمالا در اسفند ماه از این طریق به معیشت خانواده بازنشستگان کمک کند.

به نظر می‌رسد اجرای این طرح منوط به پذیرش آن از سوی سازمان برنامه‌ و بودجه است که باید مطالبات سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

 

برخی از مردم در واکنش به این خبر می‌گویند که این طرح باید درست اجرا شود و در پرداخت بین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تفاوتی نباشد.

«حالا که این تصمیم رو گرفتین درست انجامش بدین بین باز نشسته های تامین اجتمایی ومستمری بگیرها فرق نزارین چونکه ب این پول خیلی نیاز داریم ولی ترا بخدا قول الکی بهمون ندین چون ما همینطور چشم انتظاریم»

«به ما مستمری بگیرها هم این دو میلیون تعلق میگیره یا نه ولی ترا بخدا به ما هم بدین ک خیلی واجب خیلی بهش احتیاج داریم خدا خیرتون بده»

«من مستمری بگیر هستم. ماهی چهارصد تومن. آیا این وام دو تومنی به من هم تعلق میگیره؟ سه تا فرزند دارم و مستاجرم»

بسیاری از مردمی که نسبت به عدم دریافت یارانه کرونا معترض هستند می‌گویند این کمک بلاعوض هم درست اجرا نمی‌شود، آنها نسبت به پرداخت این کمک بلاعوض ناامیدند و معتقدند که اجرا نمی‌شود.

«این هم یکی از وعده هاییست که عملی نمی‌شود… چون تنها سازمان تامین اجتماعی هست که تو تمام صندوقها نه از تحت پوشش های خود خصوصا خصوصا مستمری حداقل بگیران هیچ دفاعی نمی‌کند»

«حالا نوبت تامین اجتماعی شده. تو هم سرکار بزار مردمو مث بقیه.»

«دوباره وعده های الکی و دل خوش کنی دیگه چیز خاصی نیست»

«اگر نمیشه لطفا وعده ندید دروغ بشه شما هم شرمنده بشید. شماحق خودمون بدین ما اضافی نخواستیم»/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها