دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پذیره نویسی صندوق‌های کالای کشاورزی از هفته آینده

24 خرداد 1401
پذیره نویسی صندوق‌های کالای کشاورزی از هفته آینده

به گزارش بانک اول به نقل از صدا و سیما، علیرضا ناصرپور در رابطه با زمان آغاز فعالیت صندوق‌های کالایی کشاورزی در بورس کالا، اظهار داشت: از هفته آینده پذیره نویسی ۲ صندوق کشاورزی قابل معامله در بورس کالا آغاز می‌شود و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در این صندوق به صورت هر واحد است و واحدهای این صندوق متشکل از کالاهای کشاورزی است که در بورس کالا معامله می‌شوند.

ناصرپور گفت: سهامدار با خرید هر واحد از این صندوق، به مدیر صندوق اجازه می‌دهد در کالاهای مبتنی بر سپرده مانند پسته و زعفران سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه این صندوق‌های قابل معامله با سرمایه متغییر ایجاد می‌شود، افزود: صندوق‌های کشاورزی در مرحله نخست با حداقل ۱۰ میلیارد تومان و با ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه گذاری، پذیره نویسی می‌شود و در صورت تکمیل واحدها، دوباره سرمایه صندوق افزایش می‌یابد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران اضافه کرد: هفته آینده پذیره نویسی در ۵ روز کاری صورت می‌گیرد و بعد از دریافت مجوز از سازمان بورس، معاملات ثانوی در بورس کالا انجام می‌شود.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: یکی از مزایای این صندوق‌ها، متنوع سازی سبد سهامی سهامداران است و ریسک را کاهش می‌دهد و همچنین در بخش اقتصاد کلان، این صندوق‌ها باعث پایدارسازی قیمت محصولات می‌شوند.

اخبار مرتبط
مشی رئیس‌جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند؛ لذا تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.
جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
abbasrezaei273@gmail.com abbasrezaei273@gmail.com
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نام نمادها شونم ذکر کنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات