دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

حذف قانون پاداش بازنشستگی و پرداخت نشدن ثمره سرمایه گذاری ۳۰ ساله کارکنان دولت؟+جزییات

24 خرداد 1401
حذف قانون پاداش بازنشستگی و پرداخت نشدن ثمره سرمایه گذاری ۳۰ ساله کارکنان دولت؟+جزییات

به گزارش بانک اول، اوضاع وخیم اقتصادی و با وجود استرس های ناشی از ویروس کورونا برخی خبرها باعث تشدید نگرانی ها می شود. معمولا کارکنان دستگاه های دولتی (البته غیر از مدیران) از جمله اقشاری هستند که حقوق ثابت متوسطی را بابت کارکرد خود دریافت می کنند. کارمندان دولت هرماه بخشی از حقوق خود را تحت عناوین مختلف برای دوران بازنشستگی به نوعی نزد دولت یا سازمان هایی که تحت مدیریت دولتی قرار دارند، پس از انداز می کنند تا در روزهای میانسالی و پیری یاور آنها باشد.

معمولا این مبلغ و سودهای آن به صورت یک پاداش پایان خدمت در کنار حقوق ماهیانه بازنشستگی به کارمند پرداخت می شود. در بیشتر موارد حقوق بازنشستگی اندک است و کفاف خانواده بزرگ پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را نمی دهد. بیشتر کارمندان از مبلغ پاداش به عنوان یک سرمایه گذاری در بازار یا پس انداز در بانک برای کمک به امرار معاش خود استفاده می کردند.

 به نظر می رسد اکنون اتفاقاتی برای پاداش پایان دوره خدمت کارمندان در حال رخ دادن است.

گذشته از پرداخت با تاخیر پاداش یا ارائه قسطی این مبلغ پول به کارمند خبرهای تایید نشده از تلاش دستگاه های دولتی برای لغو این مصوبه حکات دارد. گویا سازمان برنامه و بودجه به دوایر طرح و برنامه دستگاه های دولتی اعلام کرده است به دلیل نبود بودجه کافی دولت تصمخیم دارد قانون پرداخت پایان خدمت سی ساله کارکنان خود را لغو کند.

این تصمیم که امیدواریم دولت یا سازمان برنامه و بودجه کشور هر چه سریعتر آن را تکذیب کند از سوی برخی مقامات سازمان فوق و دولت به مسائل سیاسی به ویژه ناتوانی در فروش نفت و دسترس نداشتن به منابع ارزی گره زده شده است. همچون گذشته خزانه خالی و ناتوانی در انتقال ارز به عنوان بهانه ای برای افزایش نگرانی کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد.

اخبار مرتبط
مشی رئیس‌جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند؛ لذا تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.
جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
یک معلم
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خیلی باید بی انصاف باشند که همچین کاری را انجام دهند . بعد از چندین سال انتظار و امید به اینکه بعد سی سال کار شاید بتوانیم سر پناهی باکمک این پاداش برای خانواده خود تهیه کنیم اتفاق این چنینی امید را در بازنشسته می کشد

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

برای پرسنل رسمی نفت هم این قانون رو بگذاریم خوبه.زمان بازنشستگی دوسال پیش تا سقف یک میلیارد هم می گرفتن واز دوسال گذشته آخرین سقفش ۲۴۵ میلیون تومن شده و پرداخت میکنن .ولی همیشه تامین اجتماعی مورد ظلم قرار میگیره.البته نظامی ها هم دست کمی از شرکت نفتی ها وصنایع فولادی ها ندارن.علی برکت الله

آرش
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کسی که تو شغل آزاد، ۳۰ سال حق بیمه می دهد، هفته ای ۸۰ ساعت کار می کند، عیدی و سنوات و یک ماه مرخصی با حقوق و استلاجی ندارد. تعطیلات و نوروز سر کار است. آخرش هم مجبور است مالیات بدهد تا حقوق این کارمندان تامین بشه، هزارتا برچسب از طرف کارمندان بخورد. آیا پاداش بازنشستگی بعد ۳۰ سال دریافت می کند؟

نورمحمد اهار
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

هر روز یه خبر بد و پر استرس به خیل عظمی از شاغلین و افراد در شرف بازنشستگی . آنهم در برهه ای از زمان که بحران های متوالی و تورم های سرسام آور رمق هر جانداری را بریده و کمر هر نفس کش دوپایی را خرد و خمیر کرده. آخر روزی میشود که خبری امید بخش به گوش این مردم فلک زده برسد؟؟!! آیا ابن بدبختی ما سریالی ما پایانی ندارد؟؟ ایا این ملتی که روی گنج نشسته و اکثر کشور ها و ملت های دنیا به ان غبطه می خورند و ارزوی داشتن یه سر انگشت این همه نعمت های خدا دادی ما را دارند؛ بیان همچین خبر های شوم شرم آور نیست؟؟آیا وقت آن نشده دولتمردان ما در سباست ها و برنامه های خود تفکری بکنن و بر سود و زیان این سیاست ها تفکری عاقلانه ای وگداشته باشند ؟؟،اولا پاداش پایان خدمت و پرداخت آن از ذخیره چندین و چند ساله خود کارکنان دولت است و تنها پس انداز بخور و نمیری است که بعد از سی سال یک بازنشیته می تواند بخش کوچکی از بدبختی و نگرانی های خود را مرتفع بکند . چیزی نیست که از بودجه دولت خرج شده باشد. و همین پس انداز این قشر مظلوم همیشه مورد بهربرداری دولتمردان و برای حل مشکلات و جبران کمبود بودجه سالانه قرار گرفته و می گیرد..اما در کمال تاسف اگر قرار باشد شاغلین از این پس انداز های شخصی سی ساله محروم باشد دولت برای رفاه کارکنان خود چه جایگزینی دارد ؟؟؟ امیدواریم بجای کوبیدن بر طبل خطا ها و اشتباهات تکراری نسبت به اصلاح معضلات ساختاری و بنیادی اقدام نماید.و با اصلاح بودجه وحذف شجاعانه بسیاری از بودجه های کلان سازمان ها و افراد بی درد جامعه که هیچ گره ای از جامعه باز نمی کند نسبت به رفاه شرافتمندانه کارکنان زحمتکش خود اقدام نماید .ادامه این گونه سیاست ها دیر زمانی است که غالب مردم را به پایان بدبختی ها سخت نا امید کرده است .دیگر کسی را یارای تحمل رنج و مرارت های بی شمار ناشی از سوء مدیریت ها و بی تدبیری عده ای که گویا خبری از حال و روز مردم ندارند ،، نیست .

سارا سیفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مسببان اینکار را خدا لعنت کند

سینا کریمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

همینو کم داشتیم ی سری گرفتن تا الان هرکی که باز نشست شده. از این ب بعد نگیرن. پس حقشون چی میشه که مثال خود من و همکارانم ثنوات از اول تا الان نگرفتیم که جمع شه اخر بگیریم چه منی که ۱۰ سال سابقه دارم چ اونی ۲۵ سال داره.

اصغر رحمانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

جلوی وابستگی محاسبه پاداش با افزایش حقوق را بگیرید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها