ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

هفته بعد دوبار یارانه دریافت می‌کنید

24 خرداد 1401
هفته بعد دوبار یارانه دریافت می‌کنید

به گزارش بانک اول یارانه معیشتی در دولت روحانی به مردم تعلق گرفت. یارانه معیشتی برای افراد خاص جامعه است. یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانواده واریز می‌شود. یارانه معیشتی با ورود ویروس کرونا به کشور برای مردم کم درآمد درنظر گرفته شد.

دولت باید در دو هفته آینده دو یارانه معیشتی کرونا و یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. صد و نوزدهمین مرحله یارانه نقدی که یارانه دی ماه است در روز شنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار ۷۸ میلیون نفر واریز می‌شود.

 

مبلغ این یارانه در صد و هجده نوبتی که واریز شده تغییر نکرده و ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است. ۲۱ میلیون خانواری که مرحله اول وام یک میلیون تومانی را گرفته‌اند طی شش ماه اخیر اقساط آن را پرداخت کرده‌اند. هفتمین قسط این وام به مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از یارانه دی ماه کسر می‌شود.

همچنین دولت باید نوبت دوم یارانه معیشتی کرونا را به حساب خانوارهای ۳۴ میلیون نفر واریز کنند. مبلغ این یارانه برای برای ۹ میلیون نفر از اعضای کمیته امداد و بهزیستی ۱۲۰ هزار تومان و برای ۲۵ میلیون نفر دیگر۱۰۰ هزار تومان است.

نخستین نوبت آن در روز ۲۸ آذر ماه پرداخت شد و به گفته سخنگوی حمایت معیشتی کرونا سه نوبت دیگر آن نیز احتمالا در روزهای پایانی ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
با آغاز دولت سیزدهم به ریاست شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی، مبلغ یارانه‌های نقدی ثابت بود تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ که مبلغ یارانه نقدی و معیشتی به ۳۰۰ هزار تومان برای دهک‌های چهارم تا نهم و مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم رسید و در واقع این مبلغ با افزایش یارانه در سال ۱۴۰۱، حدود هشت برابر افزایش یافت.
بر اساس تغییراتی که در بهمن ماه سال گذشته در زمان واریز یارانه‌های خانوارهای مشمول حمایت دولت، اعمال شد، یارانه نقدی و معیشتی از بیستم هر ماه به آخر ماه موکول شده است.
خاندوزی گفت: گزارش‌ها به معاون اول ارائه خواهد شد و در صورت نیاز به تدابیر فوریتی، این اتفاق رخ خواهد داد. روز گذشته نیز صولت مرتضوی در آیین افتتاحیه «رصدخانه ملی رفاه ایرانیان» با بیان اینکه امروز شاهد تحقق یکی از برنامه‌های محوری دولت و وزارتخانه هستیم گفت: این برنامه‌ای است که از دهه گذشته شروع شده و سیر تکاملی خود را سپری می‌کند.
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ردیف اعتباری جداگانه برای قانون حمایت از حقوق معلولان در نظر نگرفت و اعتباراتِ مربوط به این قانون را در اعتبارات کل سازمان بهزیستی دید، که این اقدام مشکلِ کمبودِ بودجه‌ی اجرای قانون را بیش از پیش افزایش داد. در طول این سالها، افراد دارای معلولیت به‌عدم اجرایِ موادِ قانون حمایت از معلولان معترض بوده‌اند. آن‌ها بارها بابتِ‌عدم اجرای ماده ۲۷، ناچیز بودنِ مستمری‌ها، مبلغِ بسیار کم حق پرستاری، بی‌توجهی به مواد مربوط به اشتغال معلولان و غیره اعتراض کرده‌اند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا زنگنه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام اینجانب مستاجرم راننده آژانس مسئولین درباره تراکنش افراد حرف میزنند من خانمم قرعه کشی گذاشته ماهیانه پول قرعه را میریزند به حساب من چطور اینو میبینن ولی دوباره کل اون مبلغ و بر میگردونم نمیبینن

ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

واقعا بر چه اساسی پرداخت میشه نه ۱۰۰ تمومن نه وام یک میلیونی مثلا کمیته امدادی هم هستیم لطفا رسیدگی کنین

یییی بببب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ی وقت ورشکس نشین

احمد رضایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به خدا من نیاز دارم بیکارم با3تابچه اخه چرا بهم ندادن خدایا

اکبر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام .من بیکارم . من بیکارم .من بیکارم .هیچ دریافتی ندارم بجز یارانه ...۲۰ سال سابقه بیمه دارم .الان ۲ ساله بیمه نیستم ..خدا شاهده یک ساله از لوازم خونه فروختم وخرج خونه کردم .‌‌. چطوری بمن مرحله دوم وام کرونا ومعیشتی تعلق نگرفت ...راضی نیستم ...

علی دریکوند
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

به ما که ندادن ..نمیدونم رو چ منطقی واریز کردن برا مردم که نیازمند بودن نریختن

M L.k
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بخدا برای مردم کم درآمد نیست...تورخدا تحقیق کنین به کی دارین میدین..خودم یکی رو میشناسم که هم خونه هم ماشین هم زمین برنج هم باغ داره و هیچکدومشون سند ندارن و کلی پول هم به حساب زنشه با هزار پارتی بازی اومده خودشو عضو بهزیستی کرده و نفری ۱۲۰ تومن بهشون دادن و ماهی ۴۰۰ تومنم از بهزیستی میگیره..اونوقت مایی که مستاجریم با دوتا بچه و تنها داراییمون یه پراید مدل ۸۶ و شغل شوهرمم راننده آژانسه.. به ما تعلق نگرفت...باور کنین ماهی ۳ تومنم درنمیاره ...آخه این انصافه...بعد میگین ما این یارانه رو به کسی که احتیاج داره میدیم..اینطور نیس...چرا حق من بچه هام باید بره توی جیب همچین آدمایی..اونم فقط بخاطر اینکه از طرف آژانس بیمه شدیم ..درماه کلی از حق من و بچه هام میزنه که پول بیمه رو بده...این چه قانونیه..کی باید به داد ما برسه..😔😔😢😢😢

عباس ویسی بیاتی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام ما از یارانه کرونا انصراف دادیم گفتیم به این بدبخت بیچاره برسه اما الان خودمون با این وضع گرانی به غلط کردن افتادیم چکار کنیم تا یارانه کرونا را بگیریم تو رو خدا راهنمایی کنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات