یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

از مزایای سامانه سجام چه میدانید؟

24 خرداد 1401
از مزایای سامانه سجام چه میدانید؟

به گزارش بانک اول، سید محمد جواد فراهانیان، مدیر توسعه و برنامه‌ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: شهروندان از طریق کسب ایده‌های سرمایه و استفاده از سود توزیع شده  شرکت می‌توانند از محل مشارکت‌ها منتفع شوند.

فراهانیان توثیق کردن سجام و یا ترهین سهم و را از محاسن سجامی شدن برشمرد و تصریح کرد: شهروندان پس از ثبت و ضبط اطلاعات در سامانه شرکت‌های زیرساخت بازار سرمایه و تخصیص دادن یک کد معاملاتی می‌توانند در کارگزاری‌هایی که سرویس‌های مربوط به بازار سرمایه را ارائه می‌دهند، نسبت به خرید و فروش سهام مبادرت کنند.

او همچنین ادامه داد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس ‏ddn. Csdiran. Ir از طریق تبادل با otp و پاسخگویی به کد ارسال شده به تلفن همراه، وارد سایت شده و در مجامع آنلاین و سامانه تقسیم سود شرکت کنند.

مدیر توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار افزود: سرپرست یا، ولی افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و یا بانک‌های منتخب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام نمایند.

فراهانیان با بیان اینکه بازار سرمایه، یک بازار بلندمدت است اظهار داشت: فروش سهام، منافع آتی را ضایع می‌کند.

او مصون نگه داشتن ارزش دارایی مالی در قبال تورم را از خصوصیات بازار برشمرد و گفت: مردم با جابجا کردن دارایی مالی خوب با بعد در سبد دارایی خود می‌توانند دارایی مالی خود را ارتقا دهند.

مدیر توسعه و برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار با اشاره به اینکه مردم به واسطه آزادسازی سهام عدالت فضای جدیدی از نگهداری دارایی‌ها را تجربه می‌کنند گفت: تجربه نشان داده برای ورود به بازار سرمایه نیاز به آگاهی و پختگی است.

او سجامی شدن به صورت الکترونیک را دروازه ورود به بازار سرمایه دانست و عنوان کرد: عرضه شدن بیش از ۹۰ درصد عملیات و سرویس‌ها به مردم به صورت الکترونیک از محاسن بازار سرمایه است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
شاخص کل فرا بورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد. معامله گران در فرا بورس حدود ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۰ هزار معامله دادوستد کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها