چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

سقوط دلار پس از اتفاقات امریکا/دلار به کانال 21 تومان می رود ؟

24 خرداد 1401
سقوط دلار پس از اتفاقات امریکا/دلار به کانال 21 تومان می رود ؟

به گزارش بانک اول با انتشار اخبار مرتبط با شورش طرفداران ترامپ و اشغال چند ساعته ساختمان کنگره آمریکا توسط آنها، از نیمه شب گذشته دلالان قیمت دلار فردایی را کاهش داده اند و به نظر می رسد سقوط دلار به کانال های ۲۲ و حتی ۲۱ هزار تومان قطعی است.

به گزارش کاماپرس، بازار غیررسمی ارز امروز پنجشنبه ۱۸ دی ماه روز پر تب و تابی خواهد داشت و آن طور که از شواهد و قرائن پیداست، افت و خیز قیمت ها در این بازار چندان به مزاج دلالان میدان فردوسی خوش نخواهد آمد.

حساب دلالان جور درنیامد

دلالانی که طی چند روز گذشته روی شدت گرفتن تنش ها بین ایران و آمریکا به دلیل نزدیک شدن به ایام سالگرد شهادات سردار سلیمانی، حساب ویژه باز کرده و صعود دلار به کانال های بالاتر را قطعی می دانستند، شب گذشته با وقایعی در ایالات متحده مواجه شدند که مواضع ترامپ و طرفداران افراطی وی را به شدت تضعیف کرد.

آنچه دیگران میخوانند

 

بسیاری از جمهوری خواهان ارشد به همراه کشورهای مهم اروپایی و کانادا اتفاقات به وقوع پیوسته در کنگره آمریکا را محکوم کرده اند و حتی سخن از خلع ید ترامپ از قدرت در روزهای باقیمانده از ریاست جمهوری وی رفته است.

دلالان قیمت دلار فردایی را کاهش دادند

با این که بازار آزاد ارز هنوز باز نشده و قیمت ها به صورت رسمی اعلام نشده اما واسطه ها و دلالان بازار غیررسمی ارز همچون همیشه قبل از سایر بازیگران بازار ارز به پیامدهای تحولات شب گذشته در آمریکا پی برده اند و دلار فردایی از همان نیمه شب گذشته وارد فاز نزولی شده است.

 

دلالان نیمه شب گذشته قیمت دلار فردایی را به شدت کاهش دادند و برخی اخبار و گزارش های غیررسمی از فروش دلار در نیمه شب به قیمت ۲۳ هزار تومان حکایت دارد.

پیش بینی می شود روند قیمت ارز در بازار آزاد امروز کاملا نزولی باشد و دامنه کاهش قیمت تا بیش از ۳ هزار تومان کشیده شود. بر این اساس امروز سقوط قیمت دلار به کانال های ۲۳ ، ۲۲ و حتی ۲۱ هزار تومان محتمل است.

اخبار مرتبط
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۴۴ (دو هزار و سیصد و چهل و چهار) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۶ درصدی داشته است.
اکثراقتصاددانان مورد نظر رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو احتمالا دو بار در سال جاری، از ماه سپتامبر، نرخ بهره اصلی خود را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.
هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران در مقایسه با روز گذشته ۵ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به سه میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید. بهای هر اونس طلا امروز در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۴۷ دلار رسید که نسبت به آخرین روز کاری گذشته هفته میلادی (جمعه) ۱۳ دلار افت را تجربه کرده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای اعلام کرد که ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت صرفا شامل وارادات، صادرات و تولیدکنندگان طلا از معادن می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: