جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

اگر صورت زیبایی می خواهید هیچگاه این کار ها را نکنید

24 خرداد 1401
اگر صورت زیبایی می خواهید هیچگاه این کار ها را نکنید

به گزارش بانک اول یکی از آرزو های بسیاری از افراد داشتن چهره و صورت زیبا می باشد. یکی از نکات درباره داشتن چهره زیبا مراقبت از پوست صورتتان می باشد. پس اگر صورت زیبایی می خواهید هیچگاه این کار ها را نکنید.

 

1. اول از هر چیزی هیچگاه به صورت خود آبلیمو نزنید. احتمالا اگر تا به حال این کار را انجام داده اید متوجه شده اید که ابتدا پس از زدن آب لیمو به پوست صورت لک ها کمرنگ تر شده و پوست روشن تر می شود.

اما پس از مدتی پوست شما به شدت خشک شده، لک های آن زیاد شده و بسیار حساس می شود. همچنین مقاومت خود را در برابر آفتاب از دست داده و زمانی که در معرض نور خورشید قرار بگیرد تاول زده و به سرعت می سوزد.

دلیل این موضوع را می توان اسیدی کردن PH پوست و از بین رفتن چربی های مفید روی پوست می باشد که از بافت پوست شما محافظت می کنند.

 

2. از وازلین برای صورت استفاده نکنید. وازلین منافظ روی پوست صورت را مسدود کرده و باعث می شود تا پوست شما به سرعت پر از لک و جوش های زیاد شود.

3. به هیچ عنوان از خمیر دندان برای جوش ها استفاده نکنید. خمیر دندان نه تنها لک و جوش روی پوست را بیشتر می کند بلکه باعث تیرگی پست صورت نیز می شود.

4. جوش شیرین را به ماسک های خانگی اضافه نکنید. جوش شیرین به شدت قلیایی بوده و باعث بالا رفتن PH پوست شده و می تواند به پوست صورت آیب بزند.

5. و در انتها هیچگاه صورت خود را با آب داغ نشویید. آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین برده و باعث گشاد شدن منافظ پوست می شود. در نتیجه این اتفاق پوست حساس شده و سریع نسبت به عوامل بیرونی واکنش نشون می دهد.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها