دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

تغییرات در خدمات به بازنشستگان و مستمری بگیران وبیمه شدگان تامین اجتماعی+جزییات

24 خرداد 1401
تغییرات در خدمات به بازنشستگان و مستمری بگیران وبیمه شدگان تامین اجتماعی+جزییات

به گزارش بانک اول حسین امیری‌گنجه (مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ) تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۳۰ هزار بیمه بیکاری پرداخت شده است که این تعداد در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۶۵۰ هزار نفر رسید. 

وی تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا فرصت مناسبی است که همه به این باور برسند که در ارائه خدمات به جامعه ۴۴ میلیون نفری نیازمند یک رنسانس و تحول عظیم هستیم. 

امیری‌گنجه با اشاره به روش ثبت‌نام سیستمی بیمه‌شدگانی که کار خود را از دست دادند، گفت: بر اساس قانون، بیمه‌شده جهت ثبت‌نام بیمه بیکاری تنها ظرف ۳۰ روز مهلت دارد که بیکاری خود را اعلام نماید و هم‌اکنون از طریق ثبت در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارجاع درخواست متقاضی به شعب تامین اجتماعی و در صورت موافقت نماینده اداره کار انجام می‌گیرد. 

وی انتقال مکانیزه اطلاعات مربوط به درخواست متقاضی و تبادل هوشمند اطلاعات در زمینه غیرحضوری شدن بیمه بیکاری را یکی از موثرترین خدمات طرح ملی ۳۰۷۰ دانست. 

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص درخواست کفالت و بازرسی برای کلیه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران که سن پدر ۶۰ سال تمام و سن مادر ۵۵ سال تمام باشد را به شرط ثبت‌نام در سامانه http://eservices.tamin.ir دانست. 

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در زمینه کمک هزینه مراسم ترحیم نیز گفت: معادل یک ماهه حداقل دستمزد زمان فوت به یکی از بازماندگان متوفی در صورت فوت همسر پرداخت می‌گردد.

اخبار مرتبط
مشی رئیس‌جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند؛ لذا تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.
جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بهرام گودرزی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام در خصوص طرح بازنشستگی پیش از موعد جهت اجرای آن دلایلی دارم که باعث شادابی جامعه خواهد شد تقاضا دارم نمایندگان محترم این طرح را اجراکنند سلامتی روحی و روانی به جامعه بر میگردد . تا حالا سر قبرستانها رفتند ببینند کسانی که مرده اند در طی این چند سال 60% تو سن 70و 65و،60 بوده‌اند که فوت کرده اند . قشر کارمندی و کارگری که طی این سی سال اخیر فشار سنگینی وارد شد که شما نتیجه آن را کم بیش مشاهده میکنید با دست کی ای بنا گذاشته و تحولات انجام شد با دست همین قشری که شما مثل برده ها زنجیر به دست و پای آنها بسته اید که نه راه پس دارند و نه راه پیش . برادر عزیز بزارید مردم زندگی کردن را لمس کنند نمیشود که صبح ساعت 7رفت سر کار بعدظهر ساعت 7برگشت ۲۵یا۳۰ سال کم نیست عمری است بعدش مریضی و درد بلا نتیجه کارشان میشود . این چه زندگی است حالا که این طرح آمده حمایت کنید زحمات کسانی که سختی کشیده اند جبران کنید حال نوبت شما وزیر و وکیل و نماینده هستید که باید حامی این قشر باشید و زنجیر اسارت کار را باز و به نظر افراد احترام بگزارید ‌برادر 25سال خدمت کرده دیگر نمی‌تواند باید چه کرد به جای یک نیروی جوان که تلاشگر هست جایگزین کنید در مطلبی از نماینده ای نوشته بود بیمه پرداز ما کم میشود این چه حرف بچگانه‌ای است شما یک نفر را بازنشسته میکنید در کنار او یک جوان وارد بازار کار و تلاش میشود و او حق بیمه پرداخت میکند ‌ . از طرف دیگر به تمام سازمانها و ادارات دولتی و خصوصی از به کارگیری بازنشسته جلوگیری کنند این خود مزیت دارد که آن بازنشسته می‌تواند یک کار آفرین باشد . سن 25سال خدمت کرده در ازای آن 25روز حقوق دهید همه راهها را نبندید مردم را افسرده نکنید مگر چقدر عمر میکنیم. ، با شرایط حال زیر65سال پیر مرد شده اند خیلی ها را دیده ام . من به شما قول میدهم با این طرح جامعه شگفته می‌شود شاد میشود برادر من هر کس دوست داشت 30سال خدمت کند مانعی نیست ولی توان دارد می‌تواند سنگی بردارد آنکه نمی‌تواند چه کند هم خود را عذاب میدهد و هم دیگران را .شما با مردمانی ابرومند روبرو هستید به خاطر اینکه در برابر اعراب و شرق و غرب سر بلند باشند هر سختی را تحمل کرده اند و حرفی نزدند فقط به خاطر ایران و نظام ، به همین خاطر از هیچ کاری جهت رفاه حال مردم دریغ نکنید ممنون با سپاس

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها