یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

فرمول جدید پرداخت یارانه در ۱۴۰۰/ یارانه نقدی در دو سقف پرداخت می‌شود

24 خرداد 1401
فرمول جدید پرداخت یارانه در ۱۴۰۰/ یارانه نقدی در دو سقف پرداخت می‌شود

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، رحیم زارع در نشست خبری ظهر امروز (دوشنبه) در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: بر این اساس منابع یارانه ها به صورت یک جا ۴۳۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ۱۴.۵ درصد سهم نفت را از آن جدا خواهیم کرد. همچنین یارانه نقدی در دو سقف پرداخت خواهد شد، ۵۸ میلیون نفر یک مبلغ و از ۵۸ میلیون نفر تا ۸۰ میلیون نفر مبلغ کمتری یارانه دریافت می کنند.

 

به گفته وی یارانه تولید در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار پرداخت خواهد شد.

زارع اضافه کرد: در راستای تعامل با دولت و افزایش میزان اشتغالی که دولت در لایحه دیده بود از یک میلیون شغل به یک و نیم میلیون شغل در سال آینده، کمیته های کمیسیون تلفیق روز گذشته نشست هایی را با وزرای راه، نفت، صمت و برخی نشست های دیگر برگزار کردند تا بتوانیم در سال آینده یک و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم و ان شاءالله در این باره در صحن کمیسیون تلفیق تصمیم گیری خواهد شد.

اخبار مرتبط
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها