یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

دستمال کاغذی گران شد

24 خرداد 1401
دستمال کاغذی گران شد

به گزارش بانک اول عضو انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی از افزایش غیرمنطقی قیمت دستمال کاغذی  خبر داد.

به گفته فعالان بازار چنانچه قیمت دستمال کاغذی در شرایط کرونایی افزایش یابد، تقاضا برای خرید دستمال کاغذی کاهش و در نهایت بهداشت مردم به خطر می‌افتد. واقعا در این شرایط حساس ماجرای گران شدن دستمال کاغذی در شب عید چیست؟

سامان سارنگ‌پور معتقد است: هیچ منطقی پشت این گرانی قیمت دستمال کاغذی نیست. برخی  نظر سازمان حمایت را مبنی بر افزایش قیمت دستمال تیشو (کاغذتیشو یکی از مواد اصلی در تولید محصولات بهداشتی است) جلب کردند. بهانه‌هانشان این است که قیمت خمیر دستمال کاغذی در سال ۲۰۲۱ و در سطح جهان گران شده و این در حالی است که خمیر دو ماه و نیم طول می‌کشد تا به ایران برسد!

تجار مدارک بازرگانی را دستکاری کردند

عضو انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی  قیمت دستمال تیشو (یکی از مواد اصلی در تولید محصولات بهداشتی است) ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود حالا با ۲۲ درصد افزایش به قیمت ۲۹ هزار تومان رسیده است. یعنی پیش‌بینی می‌شود قیمت یک بسته شامل جعبه ۱۰ تایی دستمال کاغذی( ۲۰۰ برگی) در شب عید به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد. سوال ما این است که چرا عده‌ای قصد دارند به هر بهانه‌ای کام مردم را در شب عید تلخ کنند.

سارنگ‌پور درباره وضعیت تولید دستمال گفت  تا دیروز برخی تجار علت کمبود برخی اجناس را تحریم عنوان می‌کردند و نمی‌توانستیم مواد اولیه بخریم. حالا چطور شد که با افزایش دو هفته‌ای قیمت خمیر نظر مسئولان نسبت به افزایش قیمت دستمال کاغذی جلب شد؟ این ابهام بزرگی است و احتمالا برخی افراد مدارک بازرگانی‌ خود را دستکاری کردند. با افزایش ۲۲ درصدی قیمت تیشو پیش‌بینی می‌شود قیمت هر بسته دستمال کاغذی به حدود ۱۰ هزار تومان برسد.

اخبار مرتبط
عبدالله اسفندیاری رئیس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اظهار کرد: بر اساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.
شایان ذکر است که ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار جهت بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.
ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حُسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر 50 درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.
سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است. علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات