جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

رانندگانی که حق بیمه آن‌ها تا قبل از شهریور 97 بوده از کمک دولت بهره‌مند هستند

24 خرداد 1401
رانندگانی که حق بیمه آن‌ها تا قبل از شهریور 97 بوده از کمک دولت بهره‌مند هستند

به گزارش بانک اول مسعود علیاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در پاسخ به مصاحبه رئیس اتحادیه صنف حمل‌ونقل درون‌شهری شهرستان زنجان مبنی بر عدم جذب رانندگان جدید درون‌شهری، اظهار داشت: با استناد به آخرین دستورالعملی که به استان واصل گردیده، رانندگانی که لغایت پایان شهریورماه 97 حق بیمه رانندگان واریز نموده و اسامی آن‌ها در سامانه رانندگان ثبت شده، می توانند با استفاده از کمک دولت و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با نرخ 5/13% نسبت به واریز حق بیمه خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که تاکنون حق بیمه پرداخت ننموده و اسامی آن‌ها نیز در سامانه ستاد هدفمندی یارانه‌ها (رانندگان درون‌شهری) ثبت نگردیده و متقاضی بیمه رانندگان هستند، می‌توانند با نرخ 27% بدون کمک دولت و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مزایای بیمه رانندگان بهره‌مند شوند.

علیاری افزود: پرداخت هرگونه حق بیمه و یا ارسال لیست بیمه با نرخ 5/13 % که به صورت انفرادی و یا توسط شرکت‌های تعاونی کارگزار تادیه می‌شود، منوط به تایید و پذیرش سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌باشد.

به گزارش موج رسا؛ مجتبی عبدلی، رئیس اتحادیه صنف حمل‌ونقل درون‌شهری شهرستان زنجان، پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ گفت: رانندگان جدید وانت‌بارها و تاکسی‌تلفنی‌ها برای پوشش بیمه تامین اجتماعی باید در سامانه‌ای ثبت‌نام کرده و اسامی آن‌ها تایید شود که متاسفانه این سامانه از 3 سال گذشته تاکنون بسته است.

وی اظهار داشت: رانندگان جدید وانت‌بارها و تاکسی‌تلفنی‌ها که متقاضی قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند باید در سامانه‌ای ثبت‌نام کرده و مشخصات آن‌ها تایید شود که این سامانه از 3 سال گذشته تاکنون بسته بوده و ثبت‌نام راننده جدید را قبول نمی‌کند.

عبدلی خاطرنشان کرد: این مسدودی، سراسری بوده و ارتباطی به استان یا شهرستان زنجان ندارد.

رئیس اتحادیه صنف حمل‌ونقل درون‌شهری شهرستان زنجان با بیان اینکه رانندگانی که قبل از مدت مذکور از طریق هر یک از صنف‌های وانت‌بار و تاکسی‌تلفنی بیمه شده بودند، بیمه آن‌ها کماکان برقرار است، افزود: پوشش بیمه تامین اجتماعی این دسته از رانندگان فعلاً ادامه دارد و برقرار است اما متاسفانه سامانه، ثبت‌نام راننده جدید را قبول نمی‌کند.

اخبار مرتبط
بررسی مشخصات فنی بررسی سایپا کوییک متقاضیان ثبت نام کوییک GX-L و GXR-L باید کل مبلغ یعنی حوالی ۳۷۹ میلیون تومان را یکجا پرداخت کنند. موعد تحویل سایپا برای کوییک نیز ۹۰ روزه است. اما شاهین و ساینا در قالب طرح پیش فروش سایپا عرضه شدند که متقاضیان باید حدود نصف مبلغ را پرداخت کنند و مابقی را طبق قیمت روز کارخانه سایپا در موعد تحویل بپردازند.
شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه و یا عدم حائز شرایط بودن متقاضی، ثبت نام ایشان از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهدشد.
رئیس مرکز شماره گذاری راهور همچنین درباره ادعای برخی فروشندگان خودرو مبنی بر تمدید سالیانه خودروهای گذرموقت گفت: مردم فریب چنین ادعایی را نخورند زیرا هیچ مجوز یکساله و یا به صورت تمام وقت برای تردد خودروهای گذرموقت در مناطق غیرتجاری وجود ندارد.
پلیس راهور فراجا برای سال ۱۴۰۳، قوانین جدیدی را برای صدور گواهینامه رانندگی اعلام کرده است. این قوانین محدودیت‌های بیشتری را برای رانندگان جدید ایجاد می‌کند. همچنین بازه سنی مورد نیاز برای دریافت گواهینامه پایه یک افزایش یافته است. خوشبختانه همچنان عدم نیاز به کارت پایان خدمت برای دریافت گواهینامه آقایان پابرجاست؛ موضوعی که در گذشته یکی از چالش‌های دریافت گواهینامه رانندگی محسوب می‌شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها