شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

رشد منفی سرمایه‌گذاری، بزرگترین مشکل اقتصادی کشور است

24 خرداد 1401
رشد منفی سرمایه‌گذاری، بزرگترین مشکل اقتصادی کشور است

به گزارش بانک اول آقای محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم تکریم و معارفه روسای سازمان بورس با اشاره به اینکه بازار سرمایه آینه اقتصاد کشور است و تحولات اقتصادی در این بازار شکل می‌گیرد گفت: بزرگترین مشکل اقتصادی ما رشد منفی سرمایه‌گذاری است که اگر بدنبال رشد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور هستیم، سیاست‌گذاران اقتصادی باید در دولت، مجلس و مراجع نظارتی این موضوع را درک کنند تا با تعامل یکدیگر مسیر، برای سرمایه‌گذاران روشن شود.

وی گفت: هدف اقتصاد، افزایش سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال است و بازار سرمایه مناسب‌ترین بازار است.

دهقان افزود: برای طی کردن مسیر، احتیاج به تعامل و مشارکت همه فعالین بازار سرمایه می‌باشد، برهمین اساس از همه فعالان بازار سرمایه، ذی‌نفعان، سازمانها، نهاد‌ها و ناشران بورسی، سرمایه‌گذاران خرد و بزرگ دعوت می‌کنیم تا نظرات خود را به ما منتقل کنند، زیرا اگر بخواهیم در بازار سرمایه، تغییر ایجاد کنیم باید در بستر تعامل و تفاهم پیش برویم تا به نتیجه بهتری برسیم.

وی با شاره به اینکه توسعه نهاد‌های مالی از دیگر برنامه‌های سازمان بورس است گفت: نهاد‌های مالی باید در بازار از لحاظ تعداد و تنوع گسترش یابد,، زیرا نهاد‌ها سربازان بازار برای توسعه هستند.

دهقان افزود: همچنین نهاد‌های مالی، زمینه گسترش بازار را در اقصی نقاط کشور در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: گسترش نهاد‌ها و متناسب با آن توسعه ابزارها، نیاز‌های واقعی اقتصاد است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بخشی از نوسانات اخیر بازار سرمایه بدلیل عوامل غیر اقتصادی است که باید برای آرامش بازار، این عوامل را حذف کنیم.

آقای دهقان در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در دوره ریاست قبلی اقدامات خوبی درباره توسعه نهاد‌های بازار صورت گرفت که آن‌ها را ادامه می‌دهیم.

وی بابیان اینکه بازار سرمایه بازاری صرفا برای مبادله سهام نیست، گفت: وجود بیش از ۶۰۰ شرکت در بازار سرمایه که بخش زیادی از تولید ناخالص داخلی و اشتغال کشور در آن‌ها رقم می‌خورد، جایگاه این بازار در اقتصاد را ویژه کرده است.

دهقان با بیان اینکه بازار سرمایه آیینه اقتصاد است، گفت: اگر بدنبال رشد و بالندگی اقتصاد هستیم این رشد و توسعه باید در آیینه بازار سرمایه خود را نشان دهد.

وی افزود: تامین مالی شرکت‌ها و حفظ آرامش در اقتصاد کشور را باید در بازار سرمایه جستجو کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در ماه‌های گذشته نوساناتی در بازار اتفاق افتاد که بخشی بدلیل عوامل اقتصادی و بخشی بدلیل عوامل غیر اقتصادی بود که باید سایه عوامل غیر اقتصادی را از بازار سرمایه کم کنیم تا آرامش و اعتماد به بازار بازگردد.

دهنوی افزود: بازار سرمایه بدلیل شفافیتی که دارد سیگنال‌های اقتصادی را سریعتر می‌گیرد و متاسفانه برخی از اوقات بازار سرمایه قبل از وقوع اتفاق‌ها، از خود واکنش نشان می‌دهد.

وی گفت: باید با مدیریت بازار سرمایه و همچنین با توسعه‌ی تحلیل‌های اقتصادی و استفاده از نظرات صاحبنظران، روند بهتری را در بازار سرمایه در پیش بگیریم.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها