شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

بیماری ام اس چیست و با بدن شما چه کار می کند؟

24 خرداد 1401
 بیماری ام اس چیست و با بدن شما چه کار می کند؟

به گزارش بانک اول ام اس یک بیماری التهابی دستگاه عصبی مرکزی است که عملکرد سیستم عصبی و ایمنی بدن را مختل میکند و بیماری خود ایمن و پیشرونده محسوب می شود امروزه این بیماری پیشرفت زیادی داشته است و افراد زیادی را درگیر خود کرده است.

دستگاه عصبی مرکزی

 

دستگاه عصبی مرکزی

 

شایع‌ترین نشانه‌های ام‌اس این موارد هستند:

نشانه‌های مربوط به چشم مثل تاری دید و دوبینی

سرگیجه، عدم تعادل و اختلال در راه رفتن

اسپاسم عضلانی یا دردهای شدید و بی‌دلیل عضله

بی‌حسی، خواب‌رفتگی و ضعف عضلات

احساس خستگی

تشنج، سردرد، ریزش مو، خارش

اختلالات کارکرد جنسی، دستگاه گوارش و مثانه

اختلالات احساسی، شناختی و حافظه

افسردگی

همچنین اختلالات با شیوع کم‌تر شامل اختلال در صحبت کردن و اختلال تنفسی

علائم بیماری ام اس

علائم بیماری ام اس

هنوز دلیل اصلی این بیماری یافت نشده اما دلایل احتمالی آن ایمنی است این عارضه بیشتر در اثر غلبه سردی (سودا) در بدن رخ میدهد البته افراد گرم مزاجی که عصبی و زودرنج هستند در برابر ناملایمات بیشترین واکنش را نشان داده و مدت زیادی فکرشان درگیر مسائل می‌شود هم نیز مبتلا به بیماری ام اس میشوند همچنین مصرف بیش از حد سردیجات مثل ماست ترشی و غذاهای تند تلخ و شورمزه می‌تواند تشدید کننده عوارض و علائم این بیماری خطرناک باشد.

دخانیات

اولین و بهترین درمان هم برای این بیماری پیشگیری از آن است برای درمان ام‌اس لازم است تا‌ حدی سبک زندگی را تغییر داد. تغییر سبک زندگی در کنار درمان‌های دارویی می‌تواند به کند شدن روند بیماری ام‌اس کمک کند. پس در روند درمان ام‌اس این موارد باید رعایت شود:

دوری از استرس و کار زیاد

پرهیز از دخانیات

ورزش سبک و منظمی که باعث خستگی‌ نشود.

داشتن یک رژیم متعادل (رژیم متعادل، رژیمی است که چربی، پروتئین و کربوهیدرات آن متناسب باشد.)

خوردن بیشتر مواد دارای آنتی‌اکسیدان مانند میوه و سبزیجات تازه

حفظ متعادل سطح ویتامین D خون‌

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها