ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

بورس هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد

24 خرداد 1401
بورس هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد

به گزارش بانک اول شاخص کل بورس با ۳۷ هزار و ۶۲۱ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۱۳۵ واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷۱۴ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۱۶ هزار و ۱۳۴ واحد ایستاد.

معامله گران امروز ۷۷۹ هزار معامله به ارزش ۷۰ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۲۹۴ واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

معامله گران این بازار ۴۰۳ هزار معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۵۷ میلیارد ریال انجام دادند.

پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان جنوب، سنگ آهن گوهرزمین، سرمایه گذاری صبا تامین، سهامی ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

اخبار مرتبط
در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه محصئلات شیمایی ۴۴ درصد نماد‌های بازار در دامنه مثبت و ۵۶ درصد نماد‌های بازار در دامنه منفی معامله شدند.
بازار سهام مانند تمام مشاغل یک شغل تخصصی است و مهارت بالا می‌طلبد و قطعا برای سرمایه‌گذاری باید تخصص داشت، از مشاوره سرمایه‌گذاری استفاده کرد یا سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم است که این به معنی حذف ریسک و سوددهی قطعی نیست، اما به طور قابل توجهی ریسک را کاهش می‌دهد
با توجه به اظهارات معاون رئیس جمهوری مبنی بر ادامه فعالیت ادارات و سازمان‌ها در ایام عزای عمومی، این گمانه مطرح است که بازار سهام فردا تعطیل نخواهد بود. به‌ویژه اینکه تعطیلی امروز بازار سهام نیز به دلیل جلوگیری از واردآمدن شوک خبری به دادوستدها بوده و ضربه را گرفته است. بر همین مبنا بعید به نظر می‌رسد تعطیلات بازار سهام بیش از این ادامه یابد.
قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها