یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ و ۵۰ میلیونی به متقاضیان

24 خرداد 1401
پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ و ۵۰ میلیونی به متقاضیان

به گزارش بانک اول مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره روند پرداخت تسهیلات گفت: تسهیلات بانک مهر ایران به دلیل ماهیت کاری خود که بانکداری محسوب می‌شود، در حوزه قرض‌الحسنه فعال است.

تسهیلات مورد اشاره دو قسمت دارد، اول تسهیلات اشتغال‌زایی است که سقفی معادل ۵۰ میلیون تومان دارد و بعدی هم تسهیلات در سایر حوزه‌های اقتصادی، معیشتی، درمانی و ازدواج است که سقف آن هم ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر ایران بین صفر تا ۴ درصد تنظیم شده و بایک تا دو ضامن که بعضا به مبلغ تسهیلات بستگی دارد، این کار انجام می‌شود. البته سیستم بانک مهر ایران تلاش می‌کند تا جایی که امکان دارد ضامن را برای مشتری‌های خوش حساب و گروهی که در نظام بانکی دارای اعتبار هستند، حذف کند تا با کمترین بروکراسی اداری پرداخت شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این رابطه اظهار داشت: برای اخذ تسهیلات در بانک مهر ایران کافی است که مشتری در بانک به افتتاح حساب بپردازد و گردش حساب خود را برآن متمرکز سازد. بانک تلاش نمی‌کند فقط سپرده ثابت به دست آورد، بلکه گردش حساب خود نوعی امتیاز و اولویت برای مشتری ایجاد می‌کند و این مشتری در زمان لازم می‌تواند از وام‌های قرض‌الحسنه مهر ایران بهره ببرد./ایبنا

اخبار مرتبط
نرخ سود این وام برای مستأجران عادی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار محاسبه می‌شود و برای خانوارهای مشمول تسهیلات قانون جوانی جمعیت به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد شد. نکته قابل‌توجه اینکه بعد از افزایش نرخ سود بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد در شورای پول و اعتبار، مقرر شد نرخ سود تسهیلات حوزه مسکن همان ۱۸ درصد باقی بماند اما در مورد وام ودیعه همچنان فصل الخطابی برای نرخ سود ابلاغ نشده و همین مسئله، بازی نرخ سود را نیز به موانع پرداخت وام ودیعه اضافه کرده است.
وام طرح نیکان موسسه مالی و اعتباری ملل، یک وام قرض الحسنه با کارمزد بسیار پایین است. مبلغ وام برای افراد حقیقی و حقوقی باهم متفاوت است.
دستورالعمل‌های پرداخت وام بانکی ۲۳درصدی و مضاربه‌ای به‌گونه‌ای است که عامه مردم در زمان نیاز، شانس کمی برای دریافت وام بانکی دارند و همین مسئله، احتمال سوق پیدا کردن آنها به بازار ربا را افزایش می‌دهد.
بر اساس آمارهای بانک مرکزی، کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها بابت مسکن طی ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ منتشر شده است. مشاهده می‌شود در بازه مورد بررسی مجموعا حدود ۲۸۵ همت اعتبار توسط ۲۶ بانک و موسسه اعتباری به پرداخت رسیده است. از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه مجموعا ۲۸۵ همت تسهیلات مسکن تخصیص داده شده که بیش از ۱۰۲ همت آن بر دوش بانک مسکن و ۶۶ همت به عهده بانک ملی بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سید اصغر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی خوب هست ایا من یک ماه پیش وام گرفتم بازم میتونم از این امتیاز بهره مند شوم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها