جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

غذایی خطرناک که کودکان زیر 4 سال هرگز نباید آن را بخورند

24 خرداد 1401
غذایی خطرناک که کودکان زیر 4 سال هرگز نباید آن را بخورند

به گزارش بانک اول غذا های مختلف تاثیرات متفاوتی را بر روی بدن انسان می گذارند. در واقع ممکن است یک غذا مفید باشد اما اگر کودکی چهار ساله آن را بخورد با خطر مرگ رو به رو شود.

پاپ کورن یا همان پف فیل یک میان وعده مورد علاقه بسیاری از کودکان و بزرگسالان است و بافت ترد و طعم های متنوع آن تقریباً برای هر موقعیت مناسب است.

 

پاپ کورن علاوه بر آن که بسیار خوشمزه می باشد به دلیل فیبر بالای خود و کالری کم یکی از بهترین اسنک ها و میان وعده ها به شمار می رود و خواص بسیار زیادی نیز برای بدن دارد.

 

هرچند شاید فکر کنید که این یک میان وعده بسیار مفید است اما پاپ کورن می تواند برای کودکان زیر 4 سال بسیار خطرناک باشد و باید از خوردن آن پرهیز شود.

پاپ کورن یکی از غذا هایی است که می تواند باعث خفگی کودک شما شود. در واقع بسیاری از والدین درباره خوردن چیز هایی مانند باتری توسط کودکشان بسیار مراقب هستند اما توجه چندانی به غذا ندارند.

پاپ کورن

پاپ کورن و ذرت بوداده می تواند باعث خفگی شده و به راحتی وارد ریه های کودک شوند. که در نتیجه آن عفونت در ریه، تب، آسیب ریوی و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد.

به گفته متخصصان تغذیه کودکان تا 4 سالگی بیشتر در معرض خطر خفگی هستند. فقط در 4 سالگی بچه ها کاملاً می توانند غذایی که می خورند را به روشی مناسب بجوند.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها