ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

نحوه دریافت کارت اعتباری توسط سهامداران عدالت

24 خرداد 1401
نحوه دریافت کارت اعتباری توسط سهامداران عدالت

به گزارش بانک اول  به نقل از سنا، سمیه محمدی در توضیح موضوع کارت‌های اعتباری سهامداران عدالت گفت: از خرداد سال ۹۹ آزادسازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام و ۶۰ درصد سهام آزاد و قابل معامله شد، اکنون سهامداران می‌توانند سهام خود را در توثیق بانک گذاشته و کارت اعتباری دریافت کنند.

به گفته محمدی توثیق فرآیندی است که وقتی فرد می خواهد تسهیلاتی را از بانک ها دریافت کنند در مقابل مبلغ ریالی، وثیقه ای به بانک ارائه می دهد که الان سهامداران عدالت می توانند با وثیقه کردن برگه های سهام خود این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سمات تاکید کرد: این کار با هدف ایجاد مشوق برای نگهداری اوراق سهام عدالت و همچنین ارائه تسهیلات به کسانی که این برگه ها را نگه داری می کنند، ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سهامداران عدالت جامعه هدف بالایی دارند، گفت: با این تدبیر آنها می توانند علاوه بر استفاده از تمام مزیت های سهامداری، با نگهداری این اوراق تسهیلات اعتباری دریافت کنند.

محمدی به جمعیت نزدیک به ۴۸ میلیون نفری سهامدار عدالت اشاره کرد و در برنامه به وقت تحلیل فرابورس گفت: همه این افراد می توانند با طی مراحل قانونی با وثیقه کردن همان ۶۰ درصد سهامی که آزاد شده، کارت اعتباری دریافت کنند.

وی که ارائه کارت اعتباری به سهامداران عدالتی را یک پروژه ملی و بسیار بزرگ دانست و گفت: در همین راستا به همه بانک ها اطلاع رسانی و تفاهم نامه از طرف شرکت سپرده گذاری ارسال شده و تا امروز بیش از ۱۰ بانک اعلام آمادگی کردند و در حال عملیاتی کردن این فرآیند هستند.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت کارت اعتباری در گام اول به شعب بانک های مشخص شده مراجعه کنند، گفت: در ابتدا باید احراز هویت توسط سجام انجام شود که این فرآیند به صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام است و سپس اقدام به توثیق سهام می کنند. در مجموع همان شرایط عمومی و اختصاصی که هر فردی برای دریافت تسهیلات باید احراز کند در این خصوص هم باید اجرا شود و جایگزین ضامن در این پروسه اوراق سهام عدالت است. بعد از دریافت کارت اعتباری، افراد می توانند با مراجعه به فروشگاه های مشخص شده اقدام به خرید کنند.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص اینکه هر فرد چه رقمی تسهیلات می تواند دریافت کند، گفت: با توجه به دارایی و ارزش ریالی سهام عدالت افراد که تا این لحظه فقط ۶۰ درصد آن قابل معامله و آزاد شده و با توجه به قدرت بازپرداخت، بانک مشخص می کند فرد چقدر می تواند وام دریافت کند. ضمانت در این فرآیند، برگه های سهام عدالت است.

وی در ادامه گفت: بانک ها در تلاش هستند تا هرچه زودتر این فرآیند را اجرایی کنند و به محض آماده سازی زیرساخت ها هر بانکی اعلام خواهد کرد. شرکت سپرده گذاری مرکزی زیرساخت ها را آماده کرده و پیش بینی می شود قبل از پایان سال برخی بانک ها بتوانند این کارت های اعتباری را ارائه دهند.

محمدی با تاکید بر اینکه سهامداران دقت کنند که بازپرداخت اعتبارها مهم است، گفت: اگر سهامداران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، سهام عدالت آنها توسط بانک به فروش می رسد، وقتی بازپرداخت و اقساط به صورت منظم پرداخت شود، عایدی سهام مثل سود، حضور در مجمع و حق رای متعلق به سهامدار است و می توانند از همه آن‌ها استفاده کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: سهامداران به هیچ عنوان به صورت حضوری برای اجراز شرایط دریافت کارت اعتباری مراجعه نکنند و تمامی فرایندها به صورت غیر حضوری و مراجعه الکترونیکی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط
سهامداران برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند مراجعه به مکانی خاص نیستند و سود مرحله سوم سهام عدالت در صورت دریافت از شرکت‌ها همانند دوره‌های قبل به حساب افراد واریز خواهد شد
در هفته اول اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، ۹ ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم ۷۵۶ هزار و ۸۱۰ سهامدار را که شامل ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان می شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده‌اند.در هفته چهارم فروردین ماه، بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود جاری، سنواتی و حق تقدم از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) واریز شد.
در حال حاضر هیچگونه ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و اعطای سهام عدالت به جاماندگان منوط به این مورد است که هیأت دولت منابعی را برای توزیع سهام اختصاص دهد. بر همین اساس هرگونه لینک، تماس، پیامکی و... مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند. بنابر این مردم حتما باید اخبار مربوط به حوزه سهام عدالت را از از رادیو و تلویزیون و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در این حوزه دچار چالش نشوند.
در وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بهبود وضعیت بازار اجاره بها طی گفت: قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن طی امروز و فردا برای اجرا به دولت ابلاغ می شود و ابلاغ آن ظرفیت های جدیدی را به وزارت راه وشهرسازی می دهدو این قانون نقش تنطیم گیری با نفوذ بالاتری را در پی دارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی غلامی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. چجوری باید شروع کنیم واست گرفتن کارت سهام؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها