یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

سود سهامداران عدالت به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

24 خرداد 1401
سود سهامداران عدالت به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

به گزارش بانک اول به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، حسین فهیمی درباره زمان واریز سود سال ۹۸ سهام عدالت افزود: امکان واریز سود سهام عدالت افرادی که روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از ۳۶ شرکت سرمایه‌گذاری استانی و ناشران بورسی که برای واریز سود مشمولان سهام عدالت، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را انتخاب کرده باشند، این سود بر اساس شماره حساب اعلام شده در سجام واریز خواهد شد.

فهیمی اظهار داشت: اگر چنانچه مشمول سهام عدالت بخواهد سود خود را به صورت متمرکز دریافت کند و خود به دنبال سود شرکت‌ها نرود، تنها راه این اقدام، ثبت‌نام در سامانه سجام است تا از این طریق قادر باشیم، سود سهامداران را پرداخت کنیم.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سود سهام عدالت تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می‌شود یا خیر؟ گفت: این موضوع بستگی به فعالیت شرکت‌ها دارد، هر کدام از شرکت‌های سهام عدالت که برای پرداخت سود، شرکت سپرده‌گذاری را انتخاب کنند و اقدامات لازم را برای این فعالیت انجام دهند، سود سهامداران را تا پایان سال پرداخت می‌کنیم.

فهیمی خاطرنشان کرد: اکنون بالغ بر ۱۲۰ شرکت حاضر در بورس، سود خود را از طریق شرکت سپرده گذاری برای سهامداران واریز کرده‌اند و امسال بالغ بر ۲۷ میلیون نفر از طریق سامانه جامع توزیع سود، سود سالانه را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، باید هرچه زودتر نسبت به ثبت نام در سجام اقدام کنند./مهر

اخبار مرتبط
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
alrzazanganh@gmail.com alrzazanganh@gmail.com
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

واقعان شمامسعولین متأسفیم برای شما هروروزیه حرفی برای مردم توخبرها میگیدجم کنید این حرفارا سودسهام عدالت فقیربیچارهاراواریزکنید

M M
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باید سود سهام عدالت را مثل سالهای قبل وعریز کنند چرا تو این شرایط سخت مانع تراشی میکنن.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها