پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

درخواست کپی مدارک هویتی از ارباب رجوع در ادارات ممنوع شد

24 خرداد 1401
درخواست کپی مدارک هویتی از ارباب رجوع در ادارات ممنوع شد

به گزارش بانک اول جمشید انصاری در بخشنامه‌ای به دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام کرد، دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت گیرندگان ممنوع است.

پیرو بخشنامه شماره 309628 مورخ 1399/6/17 این سازمان (موضوع ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه های اجرایی از خدمت گیرندگان) ضمن تاکید بر اجرای مفاد بخشنامه مذکور توسط دستگاه‌های اجرایی، چنانچه به دلیل مشکل سیستمی در دریافت سرویس اسنادپذیر استعلام هویت بر خط سازمان ثبت احوال کشور یا هر نوع مانع دیگر، امکان ارائه خدمات بدون دریافت رونوشت مدارک هویتی برای دستگاه‌های اجرایی فراهم نشده یا به صورت مقطعی با اشکال مواجه شود و یا بنا بر الزامات قانونی و حقوقی، دریافت کپی مدارک هویتی در ارائه برخی خدمات دستگاه ضرورت دارد، دستگاه اجرایی موظف است راسا نسبت به تهیه رونوشت (کپی برداری) از مدارک هویتی خدمت گیرندگان بدون دریافت هزینه ( به صورت رایگان) اقدام نماید و از درخواست رونوشت از خدمت گیرندگان اجتناب گردد.

لازم به توضیح است جهت دریافت سرویس مذکور به صورت برخط، دستگاه‌های اجرایی ستادی می بایست نسبت به انعقاد تقاهمنامه با سازمان ثبت احوال کشور اقدام نموده و سرویس دریافت شده را در اختیار کلیه ادارات تابعه خود در سراسر کشور قرار دهند.

اخبار مرتبط
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها