جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

عیدی امسال دولت چیست؟ / «تخفیف عوارض آزادراه عیدی می‌شود؟»!

24 خرداد 1401
عیدی امسال دولت چیست؟ / «تخفیف عوارض آزادراه عیدی می‌شود؟»!

به گزارش بانک اول، طبق سناریوهای بررسی شده چند گزینه برای عیدی دولت به مردم وجود دارد؛ آغاز فروش سهام عدالت، عیدی نقدی ۲۰۰ هزار تومانی و واریز سود سهام عدالت از جمله مواردی است که احتمالا دولت از آنها به عنوان عیدی استفاده کند.

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح آزاد راه غدیر اعلام کرده که به عنوان عیدی سال جدید برای سه ماه اول سال آینده ۲۵ درصد تخفیف در عوارض آزاد راه غدیر در نظر گرفته شود.

گروهی نیز معترض هستند که نه سهام عدالت دارند تا از طریق فروش آن یا دریافت سود به پول برسند و نه خودرو دارند که از آزاد راه عبور کنند. بنابراین اگر عیدی دولت یکی از این گزینه‌ها باشد آنها از لیست مشمولان دریافت عیدی حذف می‌شوند. از نظر این گروه عیدی نقدی بهترین گزینه است.

«حساب نیست من بیست ساله کرج زندگی میکنم تردد نمیکنم نه خودم نه خانوادم .اصلا بی کارم. ترافیک پل فردیس هم برام عادی شده. به چیزی بگو دولت جان که برام نون باشه.»

«آقای رئیس جمهور ما که شهرستانی هستیم و از آن آزادراه تردد نمی کنیم پس عیدی ما چی میشه»

«ما که اون آزاد راه رو بلد نیستیم سهام عدالت هم نداریم یارانه و معیشت رو بانکها روی قسطاشون برمی‌دارند ی کارگر از کجا بیاره بخوره بخدا ن خونه نه ماشین ن پس‌انداز داریم یه کارگر با۳فرزند از کجا بیاره بخوره»

«تخفیف چه ربطی به عیدی داره؟؟؟ الان مثلا اون افرادی که در زابل، زاهدان، بوشهر و… زندگی میکنن مثلا چه ترددی از این بزرگراه دارن که واسه شون عیدی حساب کردین؟»

«من که نه ماشین دارم نه خونه دارم ونه کارمندم که حقوق بگیرم و خانه دارم عیدی ما چیه؟ شماحتی وام یک میلیونی رابهم ندادی»

 

تشویق مردم به مسافرت در دوره کرونا !

در کنار سهامداران سهام عدالت که آغاز فروش یا واریز سود سهام عدالت استقبال کرده‌اند، گروهی از مردم نیز انتقاد کرده‌اند که مگر محدودیت‌های کرونایی وجود ندارد که دولت مردم را با تخفیف روی عوارض آزاد راه به مسافرت تشویق می‌کند.

«مگه محدودیت تردد نیست. مردم رو مسخره کردن عیدی چی»

«چرا رئیس جمهور با ستاد کرونا هماهنگ نیست مگر قرار هست کسی برای نوروز به سفر برود؟»

«آخه با کرونا کی سفر میره؟»

«اونم میدونه مردم با این وضع کرونا گرونی کسی سفر نمیره که دار عوارض ازاد راه تخفیف میده بعد اینکه اینم شد عیدی؟ ما نمیخوایم»

«از یه طرف میگن مسافرت ممنوعه کرونا زیاد میشه از یه طرف عوارض جاده ای رو کم میکنن تا مردم برای مسافرت ترغیب بشن»/تجارت نیوز

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها