جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

هشدار پلیس فتا به شهروندان/ وارد لینک‌های دریافت هدیه نشوید

24 خرداد 1401
هشدار پلیس فتا به شهروندان/ وارد لینک‌های دریافت هدیه نشوید

به گزارش بانک اول سرهنگ پاشایی رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق لینک‌ها دریافت هدیه، اظهار کرد: مجرمان سایبری به تناسب شرایط و موقعیت جامعه پلتفرم‌هایی را برای کلاهبرداری تهیه می‌کنند.

وی افزود: زمانی که ثبت نام کارت سوخت مطرح می‌شود، لینک‌های دریافت کارت سوخت از طرف مجرمان سایبری تهیه می‌شود، ایام عید هم لینک‌های دریافت عیدی از سوی مسئولان را طراحی می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی این لینک‌ها دست به دست می‌شود، لینک که به دست افراد و شهروندان رسید، مجرمان سایبری اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: افراد وقتی وارد لینک می‌شوند در سایت‌های سوری اطلاعات خودشان را وارد می‌کنند و بعد از آن مجرمان سایبری، افراد را به درگاه‌های بانکی سوق می‌دهند تا مبالغ ناچیزی مانند، ۵ هزار تومان و یا ۱۰ هزار تومان را واریز کنند که از این لحظه به بعد شهروندان وارد فضای کلاهبرداری اینترنتی می‌شوند.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا ضمن هشدار به شهروندان، گفت: اگر دستگاه‌های مختلف قرار باشد ثبت نامی برای ارائه خدمتی انجام دهند؛ هیچگاه از افراد مبالغ ناچیز دریافت نمی‌کنند، همچنین لینک‌های اعطای هدیه صددرصد کلاهبرداری بوده و یکی از آفت‌های فضای مجازی است و شهروندان به هیچ عنوان نباید وارد این لینک‌ها شوند.

وی تصریح کرد: گاهی لینک‌هایی است که کاربران را در گروهی عضو می‌کنند و در کاربران با اضافه کردن کاربران دیگر وعده واریز پول را می‌دهند که تمام این گروه‌ها هم کلاهبرداری است و افراد باید هوشیار باشند که در چنین گروه‌هایی وارد نشوند و فعالیت هم نکنند.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: حتی قانونگذار برای اضافه کردن کاربران در گروهی بدون رضایت خود فرد، جرم تعیین کرده است و هیچکس اجازه ندارد فردی را بدون رضایت در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی اضافه کند.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها