پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

استفاده از اپلیکیشن‌های فالگیری جهت کلاهبرداری

24 خرداد 1401
استفاده از اپلیکیشن‌های فالگیری جهت کلاهبرداری

به گزارش بانک اول سرهنگ دوم علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در خصوص اینکه فضای مجازی، فرصت ارتباط‌گیری با طیف گسترده‌ای از مردم، انجام تبلیغات مختلف و درآمدزایی را برای کاربران فراهم آورده است، اظهار کرد: در این ‌بین افرادی هستند که سعی دارند از این فرصتها سوءاستفاده کرده و اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

وی افزود: برخی از افراد با راه‌اندازی اکانتهای کاربری در شبکه‌های اجتماعی و با تبلیغات خلاف واقع و اغواکننده سعی دارند تعداد فالورهای خود را افزایش داده و برخی دیگر نیز با جلب اعتماد کاربران و طراحی و راه‌اندازی بدافزارهای مختلف به دنبال کلاه‌برداری از آنها هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به علاقه انسانها به اطلاع از آینده، گفت: این موضوع باعث شده کلاهبرداران در فضای مجازی اقدام به طراحی برنامک‌هایی تحت عنوان فالگیر، بخت‌گشا، باطل‌کننده سحر و جادو کرده و با روشهای مختلف از هموطنان کلاهبرداری کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در برخی مواقع طالع‌بینی و فالگیری در فضای مجازی می‌تواند به قیمت سرقت اطلاعات تمام شود، با توجه به اینکه سرقت اطلاعات خصوصی و کاری کاربران یکی از مهمترین اهداف مجرمان سایبری است لذا کاربران گرامی با دقت و هوشیاری بیشتری در فضای مجازی فعالیت داشته باشند.

رجبی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش تیم تحلیل بیت‌بان، از ۶۱۵ برنامه‌ فال و طالع‌بینی موجود در فروشگاه‌های اندرویدی، نزدیک به یک‌سوم، یعنی ۱۹۷ مورد از آنها بدافزار بوده‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا بیان کرد: این نرم‌افزارها غالباً بدون اطلاع کاربر اقدام به دانلود دیگر برنامه‌ها، ارسال ناخواسته تبلیغات یا عضو کردن کاربر در کانالهای تلگرامی می‌کنند و به این ترتیب حریم خصوصی کاربران نقض می‌شود.

وی، نقض قوانین در ممنوع‌سازی اینگونه فعالیتها را مهمترین چالش برای برخورد قانونی با این معضل عنوان کرد.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه نصب ضد بدافزار مطمئن برای حفظ امنیت گوشی و تبلت لازم و ضروری است، عدم نصب برنامه‌های موبایلی از شبکه‌های اجتماعی و دقت در دریافت برنامه‌های نامطمئن را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: کاربران فریب تبلیغات اینگونه برنامه‌ها را نخورند و قبل از نصب، مجوزهای دسترسی را بررسی یا با استفاده از ضد بدافزارهای معتبر از سلامت برنامه اطمینان کسب کنند.

اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای این افراد خبر دارد
ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻟﻮحﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺭﺍﻫﯽ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺷﺮﻕ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺷﯿﮑﺎﮔﻮ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ می‌شدﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡ ﻭ ۳۰۰ ﻟﻮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۸۳ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ.
در شرایطی که بحث درباره مالیات بالا گرفته، سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره شیوه مالیات‌ستانی دولت از افراد و مشاغل ارائه داده تا ابهامات مطرح‌شده تا حدودی رفع شوند
وزیر نفت در ادامه گفت: اگر بخواهیم یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم، حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل سه تا چهار میلیارد دلار بار مالی دارد تا بتواند ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها