ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

درباره بانک سینا و فعالیت‌هایش بیشتر بدانید

24 خرداد 1401
درباره بانک سینا و فعالیت‌هایش بیشتر بدانید

به گزارش بانک اول براساس گزارش اداره کل معاملات ریالی بانک مرکزی، در خرداد و تیرماه سال ۱۳۹۹ بانک سینا توانست رتبه اول را در کل شبکه بانکی از لحاظ میزان چک‌های عودتی به دست آورد.

 در ادامه به نکاتی درباره بانک سینا می‌پردازیم که مطالعه‌شان برای علاقمندان، فعالان حوزه بانکی و همچنین خوانندگان این مطلب جالب خواهد بود؛

۱. مدیریت بانک سینا هم اکنون بر عهده سید ضیا ایمانی است. تعداد پایانه شعب این بانک طبق آمار ارائه شده در سال گذشته ۲۹۱ پایانه اعلام شد.

۲. این بانک تا بهمن ماه سال پیش، ۳ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۶۲۲ عدد کارت صادر کرد. تعداد خودپردازهای این مجموعه نیز در یک سال اخیر، ۸۵۲ دستگاه بوده است.

۳. این مجموعه در قالب ارائه انواع حساب‌ها، تسهیلات، خدمات ارزی و دیگر اقدامات بانکی با نظارت و کنترل داخلی به مشتریان خدمات عرضه می‌کند.

۴. خدمات بانکداری الکترونیکی بانک سینا شامل خدمات کارتی، سامانه‌های بانکی، محاسبات و بانکداری شرکتی است.

۵. سهام این مجموعه با نماد «وسینا» در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. این سهام در بخش بانک‌ها و موسسات اعتباری، بخش سایر واسطه‌های پولی دیده می‌شود. در حال حاضر سرمایه ثبت شده برای این بانک، بیشتر از ۲۵ هزار میلیون ریال است.

۶. بنیاد مستضعفان، شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا- سهامی خاص-، موسسه بنیاد علوی، مجموعه گروه توسعه مالی مهر آیندگان- سهامی عام- و … از سهامداران عمده این بانک هستند.

۷. رتبه حجم خرید حقیقی سهم این مجموعه در ۱۲ ماه اخیر ۸۹ اعلام شد؛ برای وسینا در ۲۲۳ روز از یک سال گذشته معامله ثبت شده است. میزان سود- زیان- خالص بانک سینا طبق گزارش منتهی به آبان ماه ۱۳۹۹، بیش از ۳ هزار میلیون ریال بود. در زمان ذکرشده سود- زیان- خالص هر سهم، ۳۹۱ ریال اعلام شد.

۸. شرکت‌های توسعه سینا، سینا یاران، توسعه فناوری سینا، صرافی سینا و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن از مجموعه‌های وابسته به بانک سینا شناخته می‌شوند.

۹. این مجموعه در راستای مساعدت به بنگاه‌های تولیدی، در شرایط اقتصادی کنونی و همه گیری بیماری کرونا، مهلت استفاده از امهال مطالبات بنگاه‌های تولیدی و تسهیلات گیرندگان را تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید کرد.

۱۰. بانک سینا در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در سال گذشته کمک‌هایی را به بیماران خاص، اقشار آسیب پذیر جامعه و … ارائه داد.

۱۱. هم‌زمان با برگزاری گردهمایی سالانه روسای موفق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور با عنوان «مدیریت شعب در دوران اشاعه ویروس کرونا» از ۹ رئیس شعب برتر بانک سینا تقدیر شد.

اخبار مرتبط
فروش تنها خودرو سواری با مالکیت بیشتر از یک سال، یک خودروی مازاد برای سرپرست خانوار، تعویض تنها خودروی فرد در کمتر از ۶ ماه و خودروی ارثی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره میزان مالیات ماهانه طلافروش‌ها توضیحاتی را ارائه داد.
جمع تسهیلات مسکن شهری پرداخت‌شده توسط ۲۶ بانک ۱.۰۹۸.۹۷۰ میلیارد ریال بوده است، البته در این مورد هم ۵ بانک عملکردشان صفر بوده است. در حوزه مسکن روستایی هم تنها ۹ بانک نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان این بخش اقدام کرده‌اند؛ مجموع تسهیلات پرداختی در مسکن روستایی توسط بانک‌ها ۳۸۹.۵۱۳ میلیارد ریال بوده است.
کارگران امسال چیزی حدود ۱۱ میلیون تومان (به صورت حداقلی) دریافتی خواهند داشت در حالی که حداقل هزینه معیشت در تهران بیش از ۳۰ میلیون تومان و در شهر‌های دیگر حدود ۲۰ میلیون تومان برآورد شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها