دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

دیگر پوست میوه ها را دور نیاندازید / از پوست میوه پول پارو کنید

24 خرداد 1401
دیگر پوست میوه ها را دور نیاندازید / از پوست میوه پول پارو کنید

به گزارش بانک اول میوه‌ها سرشار از مواد مغذی‌اند و برای سلامتی و زیبایی فواید شگفت انگیزی دارند، پوست میوه نیز مانند خود میوه خواصی دارد که شاید تا به حال به آن اهمیتی داده نمی شده است .

در چند ماه گذشته،کمبود نهاده ها ی دامی مساله ای بود که   از یک طرف سر از جوجه کشی در آورد و از طرف دیگر قیمت فرآورده های دامی نظیر گوشت و مرغ را بالا برد اما یک شهروند قوچانی توانسته است با پوست میوه ها ضمن فراهم آوری نهاده های دامی اشتغال زایی بالایی داشته باشد .

زمان پور در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بعد از کمبود نهاده های دامی به این فکر افتادم تا از پوست میوه ها  مرکبات و صیفی جات نظیر : سیب، پرتغال، خیار، انار، بادمجان ، لیمو شیرین ،سیب زمینی، کلم ، کاهو ... خوراک دام تهیه کنم ، بعد از تحقیق در مورد خواص پوست میوه ها به این نتیجه رسیدم که پوست میوه ها سرشار از مواد مغذی است  که علاوه بر تاثیرات دارویی و گیاهی می تواند خوراک مغذی دام هم قرار گیرد.

او افزود: ابتدای کار از خانواده خودمان شروع کردم و پوست میوه‌ها را روی بخاری منزل خشک کردم به طوریکه از یک خانواده ۵ نفره در طول یک ماه ۴ کیلو پوست میوه خشک شده بدست آمد.

این کارآفرین ادامه داد: سپس این فعالیت را در محله با همکاری مسجد به صورت پویش درآوردیم که در سه ماه بالغ بر یک تن نهاده دامی جمع آوری کردیم.

زمان پور با اشاره به اشتغال زایی این پویش بیان کرد: تعداد ۹۰ زن سرپرست خانوار در جمع آوری و خشک کردن پوست میوه‌ها فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به عدم حمایت از سوی مسئولین شهری تصریح کرد: با وجود اینکه این کسب و کار از یک تحقیق تجربی به دست آمده و ارزش غذایی پوست میوه ها ثابت شده است  اما تا کنون هیچ مسئولی از ما حمایت نکرده است و نتوانستیم مجوز این کسب و کار را تهیه کنیم .

مرکز مطالعات و خدمات تخصصی شهری و روستایی بیان می کند که میزان ضایعات تولیدی توسط شهروندان شهری حدود هفت هزار تن در روز است که هزینه سالانه جمع آوری آن تقریباً پنجاه میلیارد تومان است.

اگر همین مقدار از ضایعات  و دور ریختنی ها را استفاده بهینه کنیم علاوه بر استفاده از خواص شگفت انگیز آنها می توان اشتغال زایی به همراه داشت  و نهاده ها ی دامی را به راحتی  و با قیمت بسیار ارزان تامین کرد.

اخبار مرتبط
اگر رتبه اعتبارسنجی گرفته‌اید و رتبه شما پایین است یا رتبه اعتبارسنجی شما صفر است و از خود می‌پرسید چرا رتبه اعتبارسنجی کم میشود؟ این مطلب را مطالعه کنید
تمام شهرهای چین در فهرست ۲۰ شهر برتر بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، بخشی از میلیاردرهای خود را از دست داده اند. شهرهای هند پیشتاز هستند و دهلی نو (۶+) و بمبئی (+۳) بیشترین صعود را داشته اند. در سطح کشور، چین و ایالات متحده با هم ترکیب می شوند و نیمی از شهرهای برتر را به خود اختصاص می دهند. آنها همچنین حدود نیمی از جمعیت ۳,۲۰۰ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هر نوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.
گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی،عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سید احسان
ارسال شده در : شنبه 28 آبان 1401

سلام. میشه لطف کنید و بگویید شماره تماس برای فروختن پسماند میوه خشک. مکانتون کجاست؟

فرزانه صفری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

برای همکاری حاضرم راهنمایی کنید لطفاً چندین بار پیام گذاشتم ولی جواب ندادید یا لااقل بگید با دامداری‌ها چگونه واز چه راهی تماس بگیرم و کیلویی چند بفروشم خواهشاً جواب بدید ممنون

مهناز امیری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام وقت بخیر من فروشنده پوست میوه هستم چطور میتونم ب این دوستان بفروشم و کمکشون کنم ؟؟/

م د
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چه عالی . واقعاً خدا قوت . چند وقتی هست دارم به این فکر می کنم که اگر شهرداری های هر شهر ، از شهروندان بخواهند که ضایعات میوه و سبزی خود را تفکیک کنند ، شهرداری می تونه ،اونها رو جمع آوری کنه و در اختیار دامداران قرار بده و با اینکار هم کمک قابل توجهی به دامداران خواهد شد و هم می تونه باعث کارآفرینی بشه و از همه مهمتر می تونه جلوی قسمت عظیمی از آلودگی محیط زیست رو بگیره. بخش بسیار زیادی از زباله ها ، همین پسماند میوه ها و سبزیجات هست .‌

لیلا مرادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام، مدتی هست دارم جمع اوری و خشک میکنم، ولی نمیدونم کجا باید تحویل بدیم، و قیمت هر کیلو چند هست؟ میتونم در بین زنان تحت پوششمون این کارو گسترش بدم، البته اگه راهنمایی کنید، ممنون

محبوبه موسوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام و تشکر از اقای زمانپور بخاطر این اقدام تحسین برانگیزشون من هم میخام ب این پویش بپیوندم لطفا راهنماییم کنید

فاطمه عباسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام،کار شما کمک به تولید واشتغال زایی است و قابل تقدیر اگه ممکنه برای مشورت و مشاوره این کار شماره تون رو ارسال کنید ممنون

بهار یوسفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام آقای زمان پور شماره تماستون را میخواستم برای راهنمایی در همین حرفه ی تولید خوراک دام و ضایعات میوه. با تشکر

مجید شکوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من مدتیه دارم پوست میوه ها رو جمع میکنم راهنمایی میخوام برای فعالیت گسترده و همکاری در این زمینه

حسین شجاعی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام ایده خیلی جالب وبا ارزشی است خود من 1ساله پوست میوه وصیفی جات سبزیجات (بادمجان وسیب زمینی و...) منزل را کاملا تمیز خشک میکنم وجهت استفاده آشنایانی که گوسفند دارند میفرستم. اما 2روزه که توفکر افتادم یک طرح وسیعی را شروع کنم تا این پوسته های مغزی را که دور ریخته میشه را درسطح شهر وروستاها جمع اوری کنیم ،ولی نمی دونم چگونه شروع کنم؟آیا حمایت میشم از جانب مسولین محلی و....؟

رضا دلیری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام جناب زمان پور شماره تماستون را میخواستم برای راهنمایی در همین حرفه ی تولید خوراک دام و ضایعات میوه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها