یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

هر آنچه باید درباره بانک کشاورزی بدانید

24 خرداد 1401
هر آنچه باید درباره بانک کشاورزی بدانید

به گزارش بانک اول در سال ۱۳۳۲ نام این مجموعه به «بانک کشاورزی ایران» تبدیل شد اما این تغییر نام‌ها تمام نشد و یک دهه بعد، نام این بانک به «اعتبارات کشاورزی و عمران روستایی ایران» تغییر کرد.


۳ سال پس از آن، در سال ۱۳۴۵ دوباره این مجموعه «بانک کشاورزی» خوانده شد؛ مجموعه‌ای به نام «صندوق توسعه کشاورزی ایران» هم تاسیس شد که در سال ۱۳۴۸ به «بانک توسعه کشاورزی ایران» تغییر یافت.

در همان سال قانونی تصویب شد که بر اساس آن باید بانک تعاون کشاورزی ایران تشکیل می‌شد؛ به همین خاطر بانک اعتبارات کشاورزی و عمران روستایی ایران به «بانک تعاون کشاورزی ایران» تغییر پیدا کرد.

در نهایت ۱۰ سال بعد ر سال ۱۳۵۸ دو بانک تعاون کشاورزی ایران و بانک توسعه کشاورزی ادغام شدند و بانک کشاورزی با همین نام به کار خود ادامه داد.
در حال حاضر بانک کشاورزی در زمینه ارائه انواع خدمات بانکی قانونی به همه مردم در سراسر کشور فعالیت دارد.

کاماپرس در ادامه نکاتی را برای آشنایی بیشتر خوانندگان این مطلب با بانک کشاورزی منتشر می‌کند؛

۱. مدیریت کنونی بانک کشاورزی را روح‌اله خدا رحمی بر عهده دارد. این مجموعه در حال حاضر هزار و ۸۱۷ شعبه دارد. بعلاوه ۵۰ شعبه این بانک به صورت اختصاصی به ارائه خدمات ارزی و بین المللی مشغول هستند.

۲. بانک کشاورزی در قالب ارائه انواع سامانه‌ها، خدمات عمومی و تخصصی، طرح‌های ویژه، جشنواره‌ها و سایر اقدامات قانونی بانکی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

۳. بر اساس اطلاعات ارائه شده، این بانک تا بهمن ماه سال گذشته، ۱۹ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۳۱۷ عدد کارت برای کاربران خود صادر کرد. تعداد خودپردازهای بانک کشاورزی تا زمان ذکر شده، ۲ هزار و ۸۸۷ دستگاه و تعداد پایانه شعب آن، ۶ هزار و ۳۳۴ پایانه بود.

۴. شرکت‌های خدمات ارزی و صرافی مهر، کارگزاری بانک کشاورزی، توسعه و عمران اراضی- بانک زمین- و گسترش فناوری‌های نوین کشاورز از مجموعه‌های مرتبط با این بانک هستند.

۵. کتابخانه الکترونیکی این مجموعه شامل نشریات، کتابخانه و … است. بانک کشاورزی نشریه «پیام مهر» را ماهیانه منتشر و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۶. بانک کشاورزی تاکنون برگزاری سه رویداد استارتاپی فین تک فارم ۱۳۹۷، هربال تک ۱۳۹۸ و فین تک فارم ۱۳۹۹ را بر عهده داشته است.

۷. منابع این بانک تا اسفندماه سال ۱۳۹۹ نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶/۴۸ درصد رشد داشت. همچنین این بانک در زمان ذکر شده ۷/۱۱۷ درصد برنامه تعهدی تجهیز منابع خود را در سال گذشته محقق کرد.

۸. این مجموعه تا نیمه اسفندماه سال ۱۳۹۹، مبلغ ۱۹ هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به ۳۷ هزار و ۸۸۱ نفر از افراد واجد شرایط پرداخت کرد.

۹. برنامه تعهدی این بانک در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، در ماه گذشته به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شد. همچنین با حمایت این مجموعه در سال گذشته، هزار و ۶۶۰ واحد گلخانه احداث و تجهیز شدند.

۱۰. بانک کشاورزی در اقدام جدید خود، به منظور انجام مسئولیت اجتماعی، در زمینه احداث مرکز اورژانس روستای خوانسار یزد مشارکت دارد.

۱۱. سود- زیان- خالص بانک کشاورزی تا پایان سال مالی ۱۳۹۸، بیش از ۶۳۷ میلیارد تومان بود. میزان سود- زیان- جامع این مجموعه در پایان سال ذکر شده، ۵۷۰ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

۱۲. سال گذشته بانک کشاورزی در بین ۱۰ بانک برتر اسلامی قرار گرفت. این مجموعه براساس گزارش آی بنکر، از نظر تعداد مقالات پژوهشی نوشته شده یکی از رتبه‌های برتر نظام بانکی کشور را به خود اختصاص داده است.

۱۳. رئیس هیئت مدیره این مجموعه در دومین «جشنواره کارمند تراز انقلاب اسلامی» سال ۱۳۹۹، لوح و تندیس «مدیر تراز انقلاب اسلامی» را به دست آورد. همچنین این بانک در سال گذشته از سمت تعدادی از استانداری‌های کشور به دلیل حمایت از امر تولید و رفع مشکلات اقتصادی مورد قدردانی قرار گرفت.

اخبار مرتبط
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هر نوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.
گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی،عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.
این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.
به کمک این طرح دیگر نیازی به حمل کارت‌های فیزیکی و نگرانی گم شدن یا فراموش کردن آنها نیستید. نسخه ‌های الکترونیکی کارت ‌ها از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به کارت‌ های فیزیکی برخوردارند. ضمنا این طرح برای مردم هزینه‌ای ندارد و حتی با حذف کارت‌های فیزیکی، هزینه‌های دریافت و تعویض کارت‌های جدید را نیز کاهش می‌دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها