چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت خودرو در بازار گران نمی‌شود / پیش‌بینی قیمت خودرو در سه ماه آینده

24 خرداد 1401
قیمت خودرو در بازار گران نمی‌شود / پیش‌بینی قیمت خودرو در سه ماه آینده

به گزارش بانک اول روز گذشته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت گفته بود: «قطعا در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه‌ها افزایش قیمت خواهد داشت.» این اتفاق نگرانی‌های تازه‌ا برای صعود قیمت خودرو در بازار آزاد ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در واکنش به این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای خودرو در بازار گران نمی‌شود. عدم گران شدن دو علت دارد، نخست تقاضایی برای خرید خودرو دیده نمی‌شود و دومین دلیل این است که قیمت دلار دیگر نوسان ندارد.

به گفته سعید موتمنی، این تصمیم زمانی در بازار اثر روانی دارد که قیمت دلار مدام در نوسان باشد. پیش‌بینی می‌کنیم قیمت خودروها تا سه ماه آینده روند ثابتی دارد.

قیمت پراید چقدر است؟

قیمت خودرو در فروردین ماه نسبت به اسفند چقدر تغییر داشت؟ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: بازار خودرو آرام است و خودروها نسبت به یک ماه گذشته تغییری نداشته است. به عنوان مثل در شب عید کوییک در بازار ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت مصوب کارخانه فروخته شد.

به اعتقاد او، چنانچه تولید و عرضه خودرو از سوی خودروسازان افزایش یابد قیمت خودرو در بازار طی ماه‌های آینده ارزان‌تر می‌شود.

قیمت پراید، ۲۰۶ و سمند چقدر داد و ستد می‌شود؟ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار کرد: امروز پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۰۶ میلیون تومان فروخته شد. پراید ۱۱۱ با قیمت ۱۲۴ میلیون تومان داد و ستد شده است. قیمت ۲۰۶ تیپ دو ۱۹۷ میلیون تومان عرضه شد.

اخبار مرتبط
بر این اساس در حالیکه قرار بود این سه خودروی تجاری به صورت فروش فوری باشند و اطلس و سهند پیش‌فروش شوند، این طرح فروش، تفکیک شده و صرفا این دوخودروی سواری فردا، عرضه خواهند شد.
طبق اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی برای کسانی است که در اسفندماه ۱۴۰۱ ثبت نام کرده بودند. متقاضیان از ۲۴ اردیبهشت ماه تا ساعت ۲۳:۵۹ امشب فرصت داشتند تا نسبت به انتخاب خودرو از بین ۱۴ خودروی وارداتی اقدام کنند.
مالیات نقل و انتقال خودرو یکی از انواع مالیات‌هایی است که از خرید و فروش خودرو دریافت می‌شود. این مالیات بر اساس ارزش خودرو و سال تولید آن محاسبه می‌شود. طبق ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده که در تاریخ دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ تصویب شد، از تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۰، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به دریافت مالیات در زمان نقل و انتقال خودرو شد. در این ماده به موارد زیر اشاره شده است:
فروش ۹۰ روزه وانت آریسان ۲ دوگانه سوز از امروز آغاز می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها