یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

وام سهام عدالت و ۶ مرحله مهم برای دریافت آن

24 خرداد 1401
وام سهام عدالت و ۶ مرحله مهم برای دریافت آن

به گزارش بانک اول، وام سهام عدالت در حال حاضر توسط دو بانک ملی و تجارت در حال پرداخت است. طبق اعلام عباس معمار نژاد معاون وزیر اقتصاد نیز به زودی کارت اعتباری سهام عدالت ۱۴ میلیونی، برای دارندگان برگه های سهام عدالت ۱ میلیون تومانی و کارت اعتباری سهام عدالت ۷ میلیونی برای دارندگان برگه های سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی علاوه بر بانک های ملی و تجارت در سایر بانک ها نیز قرار است ارائه شود.

 

اما مراحل دریافت این کارت اعتباری یا وام سهام عدالت بدون ضامن چیست و چگونه می توان این کارت اعتباری را دریافت کرد؟

۱-سهامداران در مرحله اول باید با در سامانه سجام ثبت نام کنند و احرازهویت شوند این فرآیند به صورت غیرحضوری انجام می شود.

۲-افرادی که از طریق بانک ملی اقدام می‌کنند باید در سامانه ایوا ثبت نام و احراز هویت کنند.

۳- سهامدارانی که از طریق بانک تجارت اقدام می‌کنند باید به سامانه زمرد مراجعه کرده و مراحل احراز هویت را در آن سپری کنند.

۴-مدارک مورد نیاز بارگذاری، شناسنامه و کارت ملی است که اگر سیمکارت به نام افراد باشد بلافاصله شماره تایید، پیامک می‌شود که این شماره باید در سامانه ثبت شود.

۵- بعد از انجام این مراحل و دریافت پیامک، سامانه مذکور به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی لینک می‌شود و مراحل بعدی صدور کارت اعتباری برای متقاضی انجام خواهد شد.

۶-پس از ارائه درخواست به بانک‌ها و دریافت کارت اعتباری، افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص‌شده، اقدام به خرید تا سقف درنظرگرفته‌شده در کارت اعتباری خود کنند.

 

لازم به ذکر است، نرخ سودی که برای این کارت‌های اعتباری در نظر گرفته شده، ۱۸ درصد است، اما اگر سهامدار تا آخر هر ماه مبلغ کارت را تسویه کند، هیچ سودی از او گرفته نمی‌شود.

ضمانت این کارت‌های اعتباری، برگه‌های سهام عدالت است و نیازی به سایر مدارک برای ضمانت و توثیق کارت نیست؛ به عبارت دیگر جایگزین ضامن در این پروسه برای دریافت کارت اعتباری، مانده اوراق سهام عدالت افراد است.

اخبار مرتبط
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فردوس فاطمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سهام عدالت من بانک کشاورزی میشه وام گرفت وام اگه بگیریم هرماه بایدخودمون ماهانه بدیم یاخودبه خود

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها