پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت

24 خرداد 1401
بلاتکلیفی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت

به گزارش بانک اول دی ماه ۹۹ آزمون آنلاین استخدام کارکنان قراردادی مدت موقت نفت به صورت آنلاین و همزمان در سراسر کشور برگزار شد. در این آزمون، حدودا بیش از ۳۰ هزار نفر از کارکنان قراردادی مدت موقت نفت شرکت کردند. روابط ‌عمومی این سازمان، اوایل اسفندماه ۹۹ اسامی پذیرفته‌شدگان را اعلام کرد اما پس از آن، هیچ اطلاع‌رسانی درباره بقیه شرایط استخدام نکرد.

دفتر سرپرست اداره کل منابع انسانی ستاد وزارت نفت، در این باره گفت: «نتایح این آزمون در حال بررسی است.»

این دفتر، علت کندی فرآیند بررسی داوطلبان پذیرفته شده آزمون استخدامی را کرونا دانست و گفت: «در حال حاضر ما بر همین موضوع تمرکز کرده‌ایم. تعداد داوطلبان این آزمون بسیار زیاد و از شهرهای مختلف بوده است. حالا هم با توجه به شیوع کرونا و وضعیت کشور، بخش عملی این آزمون هنوز شروع نشده است.»

اما اتفاقاتی از این قبیل در وزارت نفت، سابقه دارد. بنا بر رویه‌ای عرفی، از سال ۵۰ وزارت نفت دانشجویان فارغ‌التحصیل گروه الف بورسیه نفت برخی دانشگاه‌ها را استخدام می‌کرده است. سال ۹۴ بیژن زنگنه، وزیر نفت، اعلام کرد که قرار است این فارغ‌التحصیلان با آزمون استخدام شوند.

یکی از آزمون‌دهندگان گفت: «افراد کمی به ترتیب معدل، دعوت به مصاحبه شده‌اند و تنها تعداد کمی از آنها جذب شدند بعد از آن هم از ما آزمون گرفتند. البته ما هیچ وقت نفهمیدیم معیار قبولی در آن آزمون چه بود.»

او معتقد است که همین تعداد کم هم به خاطر اعتراض گسترده داوطلبان آزمون، استخدام شدند. این داوطلب توضیح می‌دهد: «از سال ۹۴ چندبار مقابل وزارت نفت و ساختمان مدیریت برنامه‌ریزی و امور انسانی شرکت نفت، جمع شدیم و اعتراض کردیم و به نتیجه درست و حسابی نرسیدیم.»

حال باید دید وزارت نفت قصد تکرار سنت قدیمی‌ دارد یا این بار همه چیز طبق قانون پیش می‌رود.

اخبار مرتبط
وی با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، گفت: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به‌صورت هفتگی طی ۲۱ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند شوند.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.
یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.
در دولت سیزدهم اضافه برداشت نه به صورت جداگانه بلکه به صورت شبکه‌­ای وجود دارد. ما در کل شبکه بانکی شاهد کمبود ذخایر هستیم. این کمبود ذخایر که منجر به اضافه‌­برداشت می ­شود، علل سیاستی دارد. اتفاقی که باعث کمبود ذخایر و به دنبال آن اضافه‌­برداشت و افزایش پایه پولی شد، مطرح شدن بحث حساب واحد خزانه بود برای اینکه شفافیت دولت روی حساب­‌های خودش بیشتر شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها