پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

اقساط وام سهام عدالت چقدر است؟

24 خرداد 1401
اقساط وام سهام عدالت چقدر است؟

به گزارش بانک اول هفته گذشته ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که از هفته آینده کارت اعتباری با پشتوانه سهام عدالت و یارانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مردم برای گرفتن این کارت اعتباری نیاز به مراجعه حضوری به بانک ندارند و می توانند همه مراحل دریافت این کارت را به صورت اینترنتی انجام دهند.

 

او توضیح داد: اعتبار این کارت برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی برای هر نفر ۱۴ میلیون تومان و برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ۷ میلیون تومان است.

 

مدیران بانکی هم توضیح داده که سود این وام ۱۸ درصد است و افراد با این وام می‌توانند از فروشگاههای خاص و تحت پوشش طرح خریداری کنند.

آنها همچنین توضیح دادند که اگر افراد وام خود را یک ماهه تسویه کنند نیاز به پرداخت سود نیست اما اگر وام را سه ساله تسویه کنند باید سود ۱۸ درصد پرداخت کنند که البته از نگاه مدیران بانکی این سود از تورم کمتر است و بانکها نمی‌توانند مبلغ آن را کمتر کنند.

با این حساب کسانی که وام  ۱۴میلیون تومانی دریافت کنند باید ماهانه حدود ۴۶۰ هزار تومان قسط بپردازند و کسانی که وام ۷ میلیون تومانی بگیرند، اقساط ماهانه وام آنها حدود ۲۳۰ هزار تومان در ماه می‌شود.

اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت کند تا برای سهامداران این سود واریز شود.
این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجتبی باقری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اخه باکدوم عقل این کاروانجام دادین من هفت میلیون روچه جورهمشوموادغذای بگیرم .یابه صاحب خانه بگم اقاشماسربرج یه لیست به من بده به جای کرایه خانه موادغذای براتون بیارم...

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها