پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

6 نشانه که به شما می‌گویند بیش از اندازه قند مصرف می‌کنید

24 خرداد 1401
6 نشانه که به شما می‌گویند بیش از اندازه قند مصرف می‌کنید

به گزارش بانک اول غذایی غنی از شکر به سادگی خوشمزه است. به همین دلیل قطع قند از رژیم های غذایی ما به طور کامل برای ما مناسب نیست. اما اگر یکی از این سیگنال ها را تجربه می کنید ، ممکن است بخواهید کمی قند خود را کاهش دهید.

 

قند
قند

قند
اگرچه شکر برای بدن ما بسیار مفید نیست ، اما باعث می شود طعم غذای ما بسیار بهتر شود. به همین دلیل در بسیاری از محصولات غذایی ، حتی غذاهایی که ممکن است انتظار نداشته باشید مانند سس ماکارونی ، محصولات گوشتی و یک برش نان از شکر استفاده می شود. اگر مقدار زیادی از این نوع محصولات را بخورید ، می تواند بر روی بدن شما تأثیر منفی بگذارد. در اینجا شش علامتی وجود دارد که ممکن است در بدن مشاهده کنید.

 

1. اختلالات فکری
اختلالات فکری می تواند باعث شود شما در تمرکز ، تمرکز و به خاطر سپردن چیزها دچار مشکل شوید. این به این دلیل است که قند باعث نوسان سطح قند خون شما می شود ، که منجر به گیجی می شود.

2. سردرد
افزایش سطح قند خون باعث سفت شدن رگ های خونی مغز می شود. این اتفاق می تواند باعث سردرد در شما شود. خوردن شکر کمتر می تواند در نهایت به این معنی باشد که کمتر سردرد خواهید گرفت.

سردرد
سردرد

3. مشکلات گوارشی
غذایی غنی از قندها باعث می شود شما در نهایت با باکتری های بد روده و همچنین مقدار زیادی مخمر مواجه شوید. هضم غذا مختل می شود و این می تواند باعث یبوست ، احساس نفخ و علائم IBS شود.

4. نوسانات خلقی
اگر سطح قند خون شما به دلیل مصرف زیاد قند دائماً بالا و پایین شود ، تجربه احساس اضطراب یا افسردگی چندان عجیب نیست.پس حتما این نشانه را جدی بگیرید

5. احساس کندی و کرختی
سطح قند خون شما با سطح انرژی شما مرتبط است. یک رژیم غذایی غنی از مواد قندی و حاوی کالری خالی به طور خودکار منجر به افزایش سطح انرژی و همچنین کرختی طولانی مدت می شود. با این حال ، اگر رژیم غذایی شما غنی از انواع مواد مغذی باشد ، سطح انرژی شما بسیار پایدارتر خواهد بود.

خستگی
خستگی

6. جوش ها
مقدار زیاد قند در رژیم غذایی باعث از بین رفتن پوست با جوش ها یا سایر بیماری های پوستی می شود. شکر می تواند منجر به افزایش تولید سبوم شود که به نوبه خود منجر به آکنه شود.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها