یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

علت واریز نشدن حقوق فروردین‌ماه برخی از بازنشستگان تأمین اجتماعی

24 خرداد 1401
علت واریز نشدن حقوق فروردین‌ماه برخی از بازنشستگان تأمین اجتماعی

به گزارش بانک اول، پیگیری‌ها از سازمان تامین اجتماعی در خصوص علت این واریز نشدن حاکی از این است که به خاطر اعمال افزایش حقوق‌های مجدد و احکام جدید مستمری‌بگیران مابین سازمان تامین اجتماعی با بانک رفاه مشکل تامین مالی به وجود آمده است.

این موضوع باعث شده که حتی حقوق کارمندان نیز با تاخیر واریز شود. اما آنطور که گفته شده ابن واریزی‌ها در تا چند روز آینده انجام می‌شود.

واریز حقوق امسال بازنشستگان با حواشی بسیاری همراه بوده، طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی باید از این ماه باید دو نوع افزایش روی حقوق ۳۹ درصد افزایش سالانه افزایش ناشی از متناسب‌سازی روی حقوق بازنشستگان اعمال شود، اما نتیجه اینطور نشد.

در حالی که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که با اعمال هر دو افزایش، حداقل حقوق یک بازنشسته حداقل‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده، با داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که فقط با اعمال ۳۹ درصد افزایش سالانه، حداقل حقوق به ۴٫۳ میلیون تومان می‌رسد پس افزایش از محل متناسب‌سازی چه شد؟

واریزی‌ها و احکام جدید به نحوی بود که رئیس سازمان دستور بازبینی داد، اما نتیجه این شد که حداقل حقوق‌ها تغییری نمی‌کند و فقط حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر در اردیبهشت افزایش می‌یابد و مابه‌التفاوت آن را در ماه بعد می‌گیرند.

اخبار مرتبط
«امضا» كردن پول توسط دو عضو تيم اقتصادي يك دولت نوعي نمادسازي براي دفاع از حيثيت پول است. اساسنامه بانك مركزي به صراحت نخستين وظيفه اين بانك، حفظ ارزش پول ملي عنوان شده و رييس كل بانك مركزي با امضاي اسكناس، خود را به اين وظيفه متعهد مي‌كند. اما در ايران چه اتفاقي افتاده است؟
کسبه‌ای که شناسه یکتا نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار ثبت نباشد، برای دریافت خدمات در اداره‌های دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند و از نظر قانونی، فاقد مجوز هستند. پس آنها تا 25 اردیبهشت مهلت دارند که از درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا بگیرند.
کارگران به اشتباه تصور می‌کنند اگر از مرخصی استحقاقی استفاده نکنند، تعداد این روز‌ها ذخیره می‌شود. اما طبق قانون فقط ۹ روز در سال می‌توان مرخصی استحقاقی را ذخیره کرد و مابقی آن بدون پاداش سوخت می‌شود.
تفریح و سرگرمی علاوه بر تغییر روحیه ، باعث ریکاوری می شود تا کارها با انگیزه و دقت بیشتری انجام بپذیرد. همچنین معمولا ایده‌های ناب و خلاقانه در زمان استراحت حاصل می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بهروز بهره دار
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اصلا هیچ مبلغی بابت همسان سازی حقوق که سال گذشته پرداخت کرده بودن امسال پرداخت که نشد هیچ مبلغ مورد پرداختی را هم از روی پایه حقوق برداشتن من به نوعی بازنشسته سخت زیان اور هستم و سال گذشته ۷۰۰ تومان به حقوق من اضاف گردید که این مبلغ در احکام جدید از روی پایه حقوق برداشته شده بود وبعد ۲۶ درصد را محاسبه کره بودن حالا سوال اینجاس پس این هفتصد تومان کجاس شما که اونو ار روی پایه حقوق کسر کردید کجای فیش حقوقی به عنوان پرداختی ذکر شده چرا خیال میکنید فقط خودتان حساب کردن بلد هستید و من بازنشسته گیج البته حق دارید هر ارگانی برا خودش دولتی مستقل شده و جدای ملت و حکومت برای خودش عمل می کنه

محمد امین خیاطزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مدارس تعطیل شده این حساب کتاب مستمری بگیران را میدادید به اول دبیرستانی ها انجام بدهندهم سرگرم می شدند وهم بدون اشتباه انجام می شد. اگر واقعا قصد وغرضی در کار نبوده.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها