پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۰ درصد به کدام بازنشستگان تعلق می‌‌گیرد؟

24 خرداد 1401
وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۰ درصد به کدام بازنشستگان تعلق می‌‌گیرد؟

به گزارش بانک اول، براساس اعلام محمود مرتضایی فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان از امروز می توانند برای وام ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندانشان ثبت نام کنند. ثبت نام این وام به صورت اینترنتی انجام می شود و بازنشستگان و مستمری بگیران دو هفته مهلت دارند تا مراحل ثبت نام را انجام بدهند.

نرخ سود این وام ۲۵ میلیون تومانی ۱۰درصد است و بازنشستگان کشوری باید در ۶۰ ماه این وام را به صندوق بازنشستگی بازگردانند.

 

شرایط دریافت وام ۲۵ میلیون تومانی چیست؟

طبق اعلام مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، حداقل حقوق خالص دریافتی فروردین ماه سالجاری مشمولین باید یک میلیون تومان بوده و تاریخ عقدنامه فرزند نیز در بازه زمانی اول خرداد ۱۳۹۸ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۰ باشد.

این وام ۲۵ میلیون تومانی فقط به کسانی که بار اول ازدواج کرده اند تعلق می گیرد. ضمن اینکه در صورت مشمولیت پدر و مادر در صندوق، فقط یک وام به فرزندان پرداخت می شود.

همچنین بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که در دوره‌های قبل برای دریافت این وام اقدام کرده اند و موفق به دریافت تسهیلات شده اند، امکان ثبت نام و بهره‌مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت. همچنین متقاضیانی که در دوره قبل ثبت نام کردند و مشمول این تسهیلات نشدند درصورت تمایل باید دوباره ثبت نام کنند.

به گفته مرتضایی فرد از سال ۹۸ که این تسهیلات اجرایی شده تا کنون، به حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط طی ۵ دوره تسهیلات ۲۰ و ۲۵ میلیون تومانی پرداخت شده و در این دوره نیز به هزار و ۴۰۰نفر دیگر از مشمولان، وام ۲۵ میلیون تومانی پرداخت می شود.

متقاضیان دریافت این تسهیلات از ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی sabasrm.ir درخواست خود را ثبت کنند.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها