چهارشنبه, 26 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت خودرو تا انتخابات / فعلا خودرو نخرید!

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت خودرو تا انتخابات / فعلا خودرو نخرید!

به گزارش بانک اول فروشندگان خودرو می‌گویند با کاهش ارزش دلار قیمت خودرو تا حدودی تعدیل شده است. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو معتقد است با اعمال محدودیت‌های کرونایی، خرید و فروش خودرو به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

نعمت‌الله کاشانی‌نسب گفت: با توجه به بسته بودن واحدهای صنفی و بنگاه‌های شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو به مردم توصیه می‌کنیم فعلا دست نگه دارند و خودرو نخرند.

به گفته او، خرید و فروش خودرو در فضای مجازی مورد تائید نیست؛ چراکه با بسته بودن واحدهای صنفی فعلا دلالان در بازار نقش دارند و ممکن است خودروها را با قیمت بالاتری به مردم بفروشند.

چندی پیش شورای رقابت برای افزایش دوباره قیمت خودرو خیز برداشت و قرار شد قیمت خودروها هر سه ماه یک بار گران شود. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به این موضوع اظهار کرد: قیمت خودرو از بازار تا کارخانه هنوز حباب دارد. این در حالی است که با افزایش قیمت خودرو از محل کارخانه خودرو در بازار گران نمی‌شود.

به گفته او، با افزایش قیمت خودرو در بازار مردم توان خرید ندارند. پیش‌بینی ما این است که قیمت خودرو تا انتخابات ریاست جمهوری تغییر نکند و ثابت بماند.

هفته گذشته نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «این روزها دغدغه مردم این است که چطور از کرونا جان سالم به در برند. بنابراین کسی خودرو نمی‌خرد.»

اخبار مرتبط
گفتنی است مصوبه ۵۴۳ دستورالعمل شورای رقابت برای خودروهای انحصاری است که در بهمن ماه ۱۴۰۱ صادر شد و هم اکنون بر اساس این دستورالعمل سازمان حمایت قیمت تمام شده خودرو را محاسبه و وزارت صمت به عنوان تنظیم گر فنی آن را به خودروسازان ابلاغ می‌کند.
بهمن موتور اطلاعیه نحوه تکمیل وجه متقاضیان فیدلیتی و دیگنیتی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای نوبت دهی در طرح‌های جوانی جمعیت و عادی را صادر کرد.
بر این اساس در حالیکه قرار بود این سه خودروی تجاری به صورت فروش فوری باشند و اطلس و سهند پیش‌فروش شوند، این طرح فروش، تفکیک شده و صرفا این دوخودروی سواری فردا، عرضه خواهند شد.
طبق اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی برای کسانی است که در اسفندماه ۱۴۰۱ ثبت نام کرده بودند. متقاضیان از ۲۴ اردیبهشت ماه تا ساعت ۲۳:۵۹ امشب فرصت داشتند تا نسبت به انتخاب خودرو از بین ۱۴ خودروی وارداتی اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها