پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

روزه داری بدون این خوراکی‌ها در سحر و افطار ممنوع!

24 خرداد 1401
روزه داری بدون این خوراکی‌ها در سحر و افطار ممنوع!

به گزارش بانک اول، در ماه مبارک رمضان، با توجه به خودداری از خوردن غذا و مایعات برای ساعت‌های طولانی در هر روز، بدن برای جبران انرژی از دست رفته در طول روزه‌داری به رژیم غذایی خاصی نیاز دارد.

در این گزارش، مجموعه‌ای از توصیه‌های تغذیه‌ای ارائه می‌شود که به ارتقاء سلامت بدن در طول ماه مبارک کمک می‌کند.

در راس غذا‌هایی که توصیه می‌شود، این است که "چربی‌های سالم طبیعی" را که در روغن زیتون، ماهی‌های پرچرب و دانه‌هایی مانند دانه کنجد و کتان وجود دارد، مصرف کنید.

همچنین، سبزیجات و میوه‌های طبیعی، مصرف گوشت، تخم مرغ و حبوبات نیز جزء مهمترین غذا‌هایی است که مصرف آن در ایام ماه مبارک رمضان ضروری است.

لبنیات نیز از جمله غذا‌هایی است که حتماْ باید در سفره افطاری و سحری یا بین دو وعده وجود داشته باشد و از انواع مختلف آن استفاده شود.

لازم است اطمینان حاصل کرد که بین وعده افطاری و وعده غذایی قبل از سحر، به میزان کافی یعنی حدود ۸ لیوان آب و مایعات مصرف شود.

اخبار مرتبط
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.
جدیدترین یافته‌های محققان ثابت کرده است که به یاد آوردن خاطرات یا تمرکز، هر دو با کمبود یک ویتامین حیاتی مرتبط هستند.
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها