ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

الزام صدور شناسنامه فنی ساختمان برای متراژ ۱۵۰۰ متر به بالا

24 خرداد 1401
الزام صدور شناسنامه فنی ساختمان برای متراژ ۱۵۰۰ متر به بالا

به گزارش بانک اول علیرضا میرجعفری در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با انجمن مدیریت پروژه ایران اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این همکاری اجرای مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهاست در این صورت مشخص می شود پروژه در زمان مقرر کیفیت مناسب و با هزینه پیش بینی شده اجرا می شود یا خیر.

وی افزود: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی استان تهران دارد که اعضای انجمن مدیریت پروژه ایران نیز جزو همین مهندسان هستند.

وی تصریح کرد: طی سالهای اخیر سازمان نظام مهندسی استان تهران و صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان تاکید ویژه‌ای داشته است این شناسنامه هویت ساختمان است،نتیجه حضور مجری ذیصلاح در ساخت و سازهای شهری به صدور شناسنامه فنی و ملکی منتج می‌شود که مهمترین دستاورد آن ارتقاء کیفیت ساخت و ساز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران یادآور شد: پس از 2 سال شاهد آن هستیم که مشاوران املاک در معرفی فایل داشتن شناسنامه فنی ساختمان را یکی از برتری ها اعلام می کنند که در قیمت ساختمان تاثیرگذار است.

جعفری ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در کنار مردم حضور دارد و در راستای ارتقاء کیفیت ساخت و سازها گام بر می دارد طی 6 ماه اخیر صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمانهای 1500 متر به بالا اجباری شده و برنامه سازمانی است که این کار برای متراژهای 1500 متر به پایین الزامی شود.

اخبار مرتبط
نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در ماهی که گذشت ۸۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان بوده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی در شهر‌های مختلف حدود یک میلیارد تومان است گفت: برای این اراضی تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده ایم که این قطعات در برخی از شهر‌ها به دو یا سه خانواده تعلق می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند به صورت مشارکتی اقدام به ساخت و ساز کنند.
کارشناسان و فعالان بازار مسکن معتقدند اگر شوک‌های بیرونی به این بازار وارد نشود، نیمه اول سال جاری می‌تواند فاز نخست آرامش بازار ملک باشد.
اصول قوانین املاکی برای بستن قرار داد، معمولا ثابت است. مگر اینکه نیاز به تغییرات مهمی باشد. کسانی که می خواهند کار املاکی انجام بدهند در ابتدا لازم است که این قوانین را بدانند. همچنین کسانی که به دنبال خرید و فروش خانه خود هستند، اگر از این قوانین اطلاعی نداشته باشند به مشکل می خورند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها