شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

منظور از ضامن معتبر برای تسهیلات ازدواج چیست؟

24 خرداد 1401
منظور از ضامن معتبر برای تسهیلات ازدواج چیست؟

به گزارش بانک اول مهرداد معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات افزایش وام ازدواج در سال جاری، تصریح کرد: کسانی که سال ۹۷ به بعد ازدواج کرده و تاکنون برای این تسهیلات قرض‌الحسنه ثبت نام نکرده و زوج‌هایی که امسال به عقد هم درمی‌آیند می‌توانند برای دریافت سقف هر زوج ۷۰ میلیون تومان اقدام کنند.

وی ادامه داد: بازپرداخت این تسهیلات ۱۰ ساله بوده و بانک‌ها باید برای ضمانت یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

معتمدی در خصوص یک ضامن معتبر تأکید کرد: این موضوع تعریف مشخص دارد و باید دریافتی و حقوق آن یک نفر زیاد باشد و اگر دریافتی متناسب نباشد باید دو ضامن بیاورد و این روش به نظرم بهتر و راحت‌تر است.

معاون امور شعب بانک ملی لرستان یادآور شد: به منظور کاهش سن ازدواج، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال تا سقف یک میلیارد ریال اعلام شده است.

وی افزود: تسهیلات ازدواج برای ایثارگران، جانبازان و خانواده آنان دو برابر است و افراد واجد شرایط این موضوع باید به تایید بنیاد شهید برسد.

معتمدی تأکید کرد: هدف ما این است که دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای متقاضیان راحت باشد و در اسرع وقت پرداخت شود.

اخبار مرتبط
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها