دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

پبش‌بینی قیمت خودرو بعد از ماه رمضان / خط تولید پژو پارس متوقف شد؟

24 خرداد 1401
پبش‌بینی قیمت خودرو بعد از ماه رمضان / خط تولید پژو پارس متوقف شد؟

به گزارش بانک اول زمزمه‌ها در بازار خودرو از توقف خط تولید پژو پارس حکایت دارد. همین امر باعث شد که پژو پارس در بازار نسبت به دیگر خودروها گران‌تر فروخته شود. یک مقام آگاه به گفت: خط تولید پژو پارس متوقف نشده بلکه ظرفیت تولید این خودرو کاهش پیدا کرده است. خوشبختانه با وجود کاهش تولید، خودروسازان به تعهدها عمل می‌کنند و تاخیری در تحویل خودروها وجود ندارد.

یک فعال بازار خودرو درباره وضعیت قیمت خودروها پس از سه هفته تعطیلی گفت: قیمت انواع خودرو دو تا سه میلیون تومان گران شده است اما فروش پژو پارس سفید نسبت به گذشته کمتر است و قیمت این مدل خودرو حدود شش میلیون تومان گران شده است.

فیروز نادری اظهار کرد: چنانچه قیمت دلار بعد از ماه رمضان روند صعودی داشته باشد، ممکن است قیمت انواع خودرو هم گران شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو بعد از ماه رمضان اندکی نوسان افزایشی داشته باشد.

به گفته او، طبق آمارهای استخراج شده از کانال فروشندگان خودرو قیمت ۲۰۶ تیپ دو نسبت به هفته گذشته با سه میلیون تومان افزایش با قیمت ۲۰۱ میلیون تومان فروخته می‌شود. تیبا هم با افزایش دو میلیون تومانی با قیمت ۱۳۴ میلیون تومان داد و ستد شد. قیمت پراید اما تغییری نکرد و با قیمت ۱۱۴ میلیون تومان فروخته شد.

چندی پیش، سهیل معمارباشی، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت به گفته بود: «به جز خودروهایی مثل کوئیک که با قیمت بازار متعادل شده‌اند در اغلب خودرو‌ها شرکت‌ها در حال زیان دادن هستند. امروز ایران خودرو مجبور به کاهش تیراژ تولید پژو پارس شده است، چرا که روی هر خودرو پژو پارس حدود ۳۰ میلیون تومان ضرر می‌دهد.» به گفته فروشندگان خودرو همین اظهار نظر واکنش منفی در بازار داشت و باعث افزایش قیمت این خودرو شده است!

اخبار مرتبط
شرکت کرمان موتور از فردا دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فروش اقساطی محصولات خود را آغاز خواهد نمود.
در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال 1401 حساب خود را بلوکه نموده اند می‌باشد.
در این دور از فروش خودروهای وارداتی، دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و ‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.
احتمالا تولیدال۹۰ ایرانی در ماه های آینده آغاز خواهد شد. به همین منظور پارس خودرو کاتالوگ جدید این خودرو را با نام P۹۰ منتشر کرد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها