پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ۱۲۰میلیونی و ۱۶۰ میلیونی بدون سپرده بانک مسکن را چطور بگیریم؟ + جزئیات

24 خرداد 1401
وام ۱۲۰میلیونی و ۱۶۰ میلیونی بدون سپرده بانک مسکن را چطور بگیریم؟ + جزئیات

به گزارش بانک اول، وام خرید مسکن مذکور در قالب طرحی به نام طرح ۸۲ پرداخت می شود و در واقع بانک مسکن مهلت بهره مندی متقاضیان از وام های متنوع طرح ۸۲ را تا پایان تیر ۱۴۰۰ تمدید کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است که اعطای وام خرید مسکن بدون سپرده مشمول درخواست‌هایی می‌شود که قرارداد تسهیلات حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ تنظیم و قراردادهای مذکور حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند.

سایت بانک مسکن در توضیح وام های طرح ۸۲ نوشته است؛ متقاضیان خرید مسکن با استفاده از  وام‌های ناشی از اوراق حق تقدم می توانند توسط طرح مذکور ۵۰ درصد از تسهیلات درخواستی خود را بدون خرید اوراق و از محل بدون سپرده استفاده نمایند.

به نحوی كه ۵۰ درصد مبلغ تسهيلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن و  ۵۰درصدمابقی از محل منابع بدون سپرده است و به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند.

 

مثال نحوه استفاده از وام طرح ۸۲ بانک مسکن

برای شفاف سازی این وام ، بانک مسکن مثالی به شرح زیر نیز در سایت خود آورده است.

فرد متقاضی که در تهران قصد خرید واحد مسکون دارد چنانچه از تاریخ صدور پروانه ساختمانی ملک مورد نظر حداکثر ۲۵ سال سپری شده باشد مشمول تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی است که برای استفاده از این مقدار تسهیلات صرفا لازم است برای ۵۰ میلیون تومان از آن اوراق خریداری نماید و ۵۰میلیون تومان باقی مانده را بانک از محل بدون سپرده پرداخت می کند.

 

سقف تسهیلات و نرخ سود و مدت بازپرداخت اقساط چقدر است؟

سقف این تسهیلات در شهرهای مراکز استان مثل تهران برای خرید انفرادی ۸۰میلیون تومان و برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرستان های هر استان برای خرید انفرادی ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۲۰ میلیون تومان است.

شایان ذکر است در طرح ۸۲ بانک مسکن نرخ سود تسهیلات بدون سپرده در حال حاضر ۱۸درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده حداکثر ۶۰ ماه است.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا مولایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بهه به عجب بانک خوبی . گونی را بیار پول وام را بریزیم داخلش

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها