دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

وانت‌نیسان‌ها پلاک نمی‌شوند/ خودرو ثبت‌نام کنید، تحویل نگیرید!

24 خرداد 1401
وانت‌نیسان‌ها پلاک نمی‌شوند/ خودرو ثبت‌نام کنید، تحویل نگیرید!

به گزارش بانک اول سناریویی تکراری «بدعهدی خودروسازان»، موضوعی که تازگی ندارد و چند سالی است گریبان صنعت خودرو کشور را گرفته است. چند وقت است که مخاطبان زیادی از بدعهدی جدید خودروسازان شکایت دارند و این بار این بدعهدی به سراغ وانت نیسان‌ها آمده است.

وانت نیسان توسط شرکت خودروسازی سایپا پیش‌فروش می‌شود، اما به گفته خریداران این خودرو‌ها به مشتریان تحویل داده نمی‌شود. گفته می‌شود از زمانی که سازمان حفاظت از محیط زیست قانون استفاده از استاندارد یورو پنج را برای خودرو‌ها در نظر گرفت، مشکلات زیادی هم خودروسازان و هم برای مردم ایجاد کرده است.

نیسان از رده خارج می‌شود!

سال گذشته بهزاد اشجعی یکی از فعالان محیط زیست با بیان اینکه قرار است خودرو نیسان از رده خارج شود، گفت: طی تصمیمات انجام شده قرار است خودرو نیسان از رده خارج شود و اکنون خودرو‌هایی که تولید می‌شود آخرین سری از این محصول خواهد بود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نیسان‌های تک‌سوزی که هم اکنون ثبت‌نام می‌شوند مشخص نیست که پلاک شوند یا نه؟ گفت: تمام تولیدات خودروسازی‌ها تا پایان سال پلاک خواهد شد و بعد از آن تولیدات متوقف خواهد شد.

علت عدم تحویل نیسان چیست؟

مجید باقری، قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم تحویل نیسان دیزل به مشتریان گفت: مشکل نیسان دیزل با خودروهای دیگر متفاوت است، خودرو نیسان دیزل یک ضابطه جدید از سوی ستاد مصرف سوخت تعیین شده است، مبنی بر اینکه بابت هر تولید باید یک گواهی اسقاط داشته باشیم.

 

وی پس از فروش با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار خودرو نیسان در پارکینگ سایپا موجود است، ادامه داد: اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم و در آینده ای نزدیک شماره‌گذاری این خودروها شروع می‌شود.

یک منبع آگاه در محیط زیست نیز در خصوص علت عدم شماره‌گذاری خودروهای نیسان دیزل ، گفت: سال پیش مجوزی برای شماره‌گذاری خودروهای نیسان گرفتند که اعتبار آن تا آخر سال بود و بعد از آن این مجوز تمام شد و قرار شده است که امسال این خودرو را با موتور جدید تولید کنند که هنوز تاییدیه آن صادر نشده است.

اخبار مرتبط
شرکت کرمان موتور از فردا دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فروش اقساطی محصولات خود را آغاز خواهد نمود.
در این مرحله متقاضیان می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال 1401 حساب خود را بلوکه نموده اند می‌باشد.
در این دور از فروش خودروهای وارداتی، دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و ‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.
احتمالا تولیدال۹۰ ایرانی در ماه های آینده آغاز خواهد شد. به همین منظور پارس خودرو کاتالوگ جدید این خودرو را با نام P۹۰ منتشر کرد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها