یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

مشتریان بانک ملت نگران اطلاعات حسابشان نباشند

24 خرداد 1401
مشتریان بانک ملت نگران اطلاعات حسابشان نباشند

به گزارش بانک اول چند روزی است که خبری مبنی بر افشای اطلاعات سی میلیون نفر از مشتریان بانک ملت در فضای مجازی منتشر شده که روابط عمومی این بانک طی اطلاعیه‌ای با تاکید بر التزام بانک ملت به حفظ اطلاعات مشتریان خود در ساعات اولیه انتشار این خبر، اعلام کرد: ابعاد این ادعا توسط تیم‌های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که به محض کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

روابط عمومی بانک ملت همچنین در این اطلاعیه تاکید کرد که با داشتن این اطلاعات، امکان دسترسی به حساب‌های مشتریان میسر نیست.

رضا محمدی کارشناس پول و بانکداری در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این رابطه توضیح داد: در سال ۹۸ نیز گفته شد که اطلاعات بانک ملت لو رفته، در این سال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که لو رفتنی در کار نبوده، بلکه ماجرای باج خواهی پیمانکار معاملات مطرح بوده است.

او در مورد این که این بار، لو رفتن اطلاعات بانک ملت تا چه مرحله‌ای پیش رفته نیز اظهار کرد:  پلیس فتا و بانک ملت در حال بررسی این هستند.

او اظهار کرد: در بانکداری دو نوع حساب دیداری و غیر دیداری داریم؛ دیداری یعنی دیدن امضای مشتری که با آن در خواست مشتری انجام می‌شود و غیر دیداری یعنی امضای مشتری روی چک است، ولی اگر بانک مشکوک شود و اطلاعت کافی نداشته باشد، خواستار این می‌شود که صاحب حساب نیز حضورا بیاید تا کار متقاضی انجام شود.

محمدی در پاسخ به این پرسش که اگر امضا‌ها لو رفته باشد مردم باید چه اقدامی انجام دهند؟ گفت: ممکن است این لو رفتن اطلاعات در اندازه خیلی سطحی و به اطلاعات هویتی مثل اسم، فامیل، منظقه سکونت و شماره تلفن محدود شود که دراین حالت هیچ نگرانی وجود ندارد و حتی  اگر ابعاد مسئله فراتر هم باشد، مشتریان  رمز تلفن بانکشان را تغییر خواهند داد.

او همچنین گفت: در این مرحله نیازی نیست که مشتریان کاری کنند، چون بانک اطلاعات را دارد و اگر اطلاعات سرقت شده باشد و مبالغی جا به جا شده باشد یا از این قبیل اطلاعات، بانک باید پاسخگو باشد و نگرانی متوجه مشتریان نیست.

این کارشناس بانکداری در ادامه در مورد لو رفتن اطلاعات مالی نیز توضیح داد: سیستم‌های بانکی، اطلاعات مختلف مشتریان را در حوزه‌های متفاوتی مثل پس انداز، وام و ... برای افراد که حتی حساب‌های متعددی دارند، به صورت پیمانی و بخشی نگهداری ‌می‌کنند که در این صورت، اطلاعات مالی مشتریان از اطلاعات هویتی آن‌ها جداست.

 

لازم به بیان است، این چندین بار است که خبر افشای اطلاعات مشتریان در نظام بانکی کشور منتشر شده است. هربار نیز مشخص شد که با دسترسی به اطلاعات افشا شده، خطری متوجه حساب‌های مشتریان نیست.

 

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، هم اکنون پلیس فتا در حال بررسی موضوع افشای اطلاعات مشتریان بانک ملت است و تاکنون گزارشی مبنی بر دسترسی افراد یا گروه‌هایی به حساب‌های مشتریان این بانک دریافت نشده؛ این مسئله حاکی از این است که این بار نیز، اطلاعات لو رفته، خطری برای حساب‌های مشتریان نظام بانکی ایجاد نمی‌کند.

اخبار مرتبط
وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو از محکومیت موکلش به حبس خبر داد. به گزارش بانک اول، الهام رحیمی‌فر با اشاره به صدور و ابلاغ حکم امیرحسین مقصودلو گفت: بر اساس حکم صادره موکلم به حبس‌های طویل المدت و کوتاه مدت محکوم شده است و مجازات‌های تکمیلی و تبعی هم دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا به حکم اعتراض می‌کنید؟ افزود: پس از مشورت با موکلم نسبت به این موضوع تصمیم می‌گیریم. وکیل مدافع تتلو از بیان جزییات بیشتر درباره حکم موکلش خودداری کرد. ۱
بابایی کارنامی درباره این‌که تعطیلی روز شنبه شامل بانک‌ها و مراکز خدماتی می‌شود یا این‌که خود دولت باید تصمیم بگیرد، گفت: به صراحت نیامده است اما نمی‌شود در کشور همه ادارات تعطیل باشند و بخواهیم بانک‌ها دایر باشند، ما می‌گوییم دنیا روز شنبه تعطیل است و این یعنی بانک‌ها هم تعطیل هستند؛ این چه معنی دارد؟ بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم بانک‌ها تعطیل می‌شوند.
اولین و مهم‌ترین نکته برای افزایش عمر مایکروفر، تمیز کردن منظم آن است. باقی‌مانده‌های غذا و چربی‌ها می‌توانند به دیواره‌ها و قطعات داخلی مایکروفر آسیب بزنند. برای تمیز کردن، می‌توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید.
چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین خازنی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با این حساب هروقت مسیولین از عدم نگرانی برای مشتریان صحبت میکنند،حتما ما را نگران میکنه ، چون هیچ وقت راستسو نمیگن ،چرا؟ نمیدونم ،باب شده دروغ بهتر از راست گفتنه

سعید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

توحسابمان پول نیست که نگران باشیم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها