دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت تمام‌ شده مسکن ملی اعلام شد

24 خرداد 1401
قیمت تمام‌ شده مسکن ملی اعلام شد

به گزارش بانک اول معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: قیمت تمام‌شده ساخت مسکن ملی همانند رقم اعلام‌شده بسیاری از مسئولان در گذشته حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

راه و مسکن

یاسر لک با بیان اینکه قراردادهای ما در سال گذشته با سازندگان در طرح مسکن ملی، متری ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان برای همه شهرها امضا شده است، افزود: البته به دلیل برخی اختلاف نظرها، امضا و ابلاغ قراردادها زمان بر شد؛ اما در ابتدای امسال به دستور وزیر راه و شهرسازی، امضای قراردادها، نهایی و به سازندگان ابلاغ شد.

او با بیان اینکه رقم قراردادها برای امسال هم تغییر نکرده و همان ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان به ازای ساخت هر متر مربع واحد مسکونی است، گفت: البته امسال دو قلم شامل آسانسور و پکیج از داخل ارقام اعلام شده در قراردادها حذف شد تا در آینده در زمان اجرا به قیمت روز و به صورت ارائه فاکتور از سوی سازنده‌ها، محاسبه شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: ممکن است در زمان تحویل واحدها، برخی تعدیل‌ها به قرارداد افزوده شده و به متری ۳.۵ تا ۳.۷ میلیون تومان هم برسد.

لک درباره هزینه تمام شده هر واحد مسکن ملی در استان تهران اظهارکرد: رقم فروش واحدها هنوز مشخص نیست، اما به طور قطع بالاتر از ۲۵۰ میلیون تومان است، یعنی دقیقا همان رقمی که پیش از این بسیاری از مدیران اعلام کرده بودند. از سوی دیگر در بسیاری از قراردادها هم اعلام شده که مبلغ تحویل واحد مسکن ملی به متقاضیان، هزینه تمام شده ساخت خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه رقم تمام شده ساخت در حال حاضر مشخص نیست، افزود: به دلیل آنکه معلوم نیست تا ماه آینده قیمت میلگرد یا سیمان چه رقمی است؛ در نتیجه بهتر است هیچ دستگاهی، عددی قطعی برای خرید مسکن اعلام نکند، اما متقاضیان رقمی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان را باید در نظر داشته باشند.

رایزنی برای افزایش وام مسکن ملی به ۱۵۰ میلیون تومان

معاون راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه دولت در تلاش است وام ساخت مسکن ملی افزایش یابد، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که وام ساخت مسکن ملی به زودی به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد، اما هنوز به صورت مکتوب دستورالعمل و بخشنامه‌ای ابلاغ نشده است.

لک اظهار کرد: پروژه‌هایی که از مرحله فنداسیون خارج شوند، می‌توانند قسط اول وام را از بانک مسکن اخذ کنند؛ در تعدادی از پروژه‌های استان تهران مانند رباط کریم از آورده ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان برداشت شده و به زودی پیامک واریز ۴۰ میلیون تومان دوم برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

براساس این گزارش پیش از این اعلام شده بود که قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۳ میلیون و۷۰۰ هزار تومان است که همین خبر باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شده بود.

اخبار مرتبط
متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.
یکی از رایج‌ترین شایعات در فروش ملک این است که اگر معامله‌ای انجام شود و ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت فروشنده پشیمان شود می‌تواند مبلغی را که به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت کرده است را پس بدهد و معامله یا قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و خریدار و فروشنده اگر قرارداد ملکی را تنظیم و امضا کنند باید به تمام تعهدات خود که در آن قرارداد درج شده است عمل کنند. تنها زمانی میتوانند قرارداد را فسخ کنند که از خیارات قانونی استفاده کنند.
عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: اخیرا شنیده می‌شود که برخی مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود که به نظر من علت آن ایجاد سامانه خودنویس و نبود واسطه برای مدیریت قراردادها است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فرهاد حسین زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام اولا هر طرحی که از طرف دولت باشد منفعت عمومی را به همراه دارد دوما اگه مبلغ وام به ۱۵۰ میلیون افزایش یابد بدیهی است انتظار عموم این است که مدت باز پرداخت هم ازایش یابد وکرنه مبلغ قسط ماهیانه بسیار سنگین خواهد بود ثالثا انتظار از دولت اینست که درصد وام اعطایی را کمتر کند تا طرح ملی مسکن جذابتر شده و حداقل از نظر همسانی شرایط با طرح مسکن مهر برابری کند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها